خبرگزاری دی

WWW.DAY NEWS .TK

Email: daynews2@yahoo.com
علیرضا
:نويسنده خبر
--------------------- کد خبر: 297 ----------------------
باغ پرندگان کاشان ، آماده افتتاح رسمی
دومین باغ پرندگان استان اصفهان را سرمایه گذار بخش خصوصی در شهر قمصر کاشان در  وسعت 5 هکتار راه اندازی می کند.
حاج جواد کارگر نژاد متولی باغ پرندگان کاشان به پورتال خبری کاشان گفت : احداث این باغ با سرمایه گذاری 40 میلیارد ريالی و با هدف توسعه صنعت گردشگری و نگه داشتن گردشگر به مدت بیشتردر این شهرستان بویژه در ایام نوزروز و موسم گلابگیری در تابستان امسال بطور رسمی به بهره برداری می رسد.
وی افزود : در باغ پرندگان کاشان علاوه بر 300 گونه پرندگان گرمسیری و سردسیری انواع بز، آهو، گوزن ،اسب های مینیاتوری نادر نیز نگهداری می شود.
این سرمایه گذار بخش خصوصی و خیر کاشانی همچنین با خرید و پرورش 5 راس اسب کوتوله "فالابلا" معروف به مینیاتور و نگهداری آن  در باغ پرندگان کاشان درصدد بومی کردن نژاد این نوع اسب در کشور و کمک به رونق صنعت گردشگری و افزایش بازدید گردشگران از شهرستان کاشان برآمده است .
به گفته حاج جواد کارگر نژاد سالن های ویژه جشن ، بازارچه صنایع دستی ، گلخانه ، باغ گلها از دیگر بخش های باغ چند منظوره پرندگان کاشان خواهد بود .
مسئول باغ پرندگان پر كردن اوقات فراغت ، تفريح و تفرجّ بازديد كنندگان، بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهي مردم در ارتباط با پرندگان، فراهم كردن شرايط مناسب جهت جذب توريست را ااز مهمترين اهداف احداث اين باغ برشمرد و افزود حفاظت ژنتيكي از گونه هاي در حال انقراض، توليد و تكثير پرندگان نادر و فروش پرندگان مازاد،تاكسيدرمي گونه هاي تلف شده به عنوان يك صنعت و هنر و ایجاد محیط مناسب برای مطالعه و تحقيق بر روي گونه هاي مختلف پرندگان از دیگر اهداف احداث این باغ است.
حاج جواد کارگر نژاد شرایط مساعد آب و هوایی و کوهستانی شهر قمصر را بسیار مناسب برای نگهداری پرندگان این باغ عنوان کرد و گفت اراضي عموماً نسبت مرتفع و آبهای زیر زمینی موجود از دیگر شرایط مساعد نگهداری پرندگان و احداث باغ در این شهر است.
به گفته وی وجود بوستانهای گل و درختچه ها و درختان در شهر قمصر و در این باغ بر زيبايي و طراوت و جذب گردشگران در این محيط  می افزاید.
مسئول باغ پرندگان کاشان  تعدادی از گونه های مختلف پرندگان در این باغ را مرغابي  - طوطيها - شاهين - فلامينگو- بلبل خرما- پليكان  - دم جنبانك - كبوتر - مرغ شاخدار- توكا  - باز، عقاب، لاشخور  - فنچ يا سهره -چكاوك – قرقاول-جغد - گنجشك كلاغ بوقلمون- حواصيل - سار -لك لك – شترمرغ  و طاووس برشمرد.
 

چاپ خبر

 

Free Web Hosting