خبرگزاری دی

WWW.DAY NEWS .TK

Email: daynews2@yahoo.com
علیرضا
:نويسنده خبر
--------------------- کد خبر: 318 ----------------------
توليد 7 هزار و 500 تن گلاب در كاشان

فرماندار كاشان گفت: از مجموع يك‌ هزار و 200 هكتار گلستان‌هاي گل محمدي در سطح منطقه كاشان بيش از 7 هزار و 500 تن گلاب ناب به‌ دست مي‌آيد.

حسينعلي حاجي صبح امروز در جمع خبرنگاران اين شهرستان با اعلام خبر آغاز فصل گلچيني در شهرهاي قمصر، نياسر و برزك كاشان اظهار داشت: بيش از 8 هزار خانوار گلكار در امر توليد گل محمدي فعاليت دارند كه با 100 هزار نفر روز كار بيش از 5 هزار تن گل محمدي برداشت مي‌شود.
وي افزود: در حال حاضر منطقه كاشان با دارا بودن 20 كارخانه صنعتي و يكه‌زار و 200 كارگاه سنتي گلابگيري، بزرگ‌ترين قطب صنايع فرآوري، تبديل و بسته‌بندي گلاب و عرقيات گياهي كشور است.
فرماندار كاشان با اشاره به ثبت جهاني آيين گلابگيري در فهرست آثار معنوي يونسكو خاطرنشان كرد: گل و گلاب به نام منطقه كاشان به ويژه قمصر و نياسر به ثبت رسيده و برنامه‌هاي خوبي نيز براي ثبت جهاني اين موضوع در دست اجرا است.
حاجي با اشاره به سفر بيش از يك ميليون و 750 هزار گردشگر به منطقه كاشان در نوروز امسال يادآور شد: وجه تمايز اين شهرستان با نقاط ديگر كشور وجود سه مقطع گردشگري، نوروز، فصل گل چيني و تابستان است كه نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد تاكنون رضايتمندي مردم از سفر به اين منطقه در حد مطلوبي بوده‌ است.
وي تصريح كرد: طرح‌هايي كه براي آينده گردشگري منطقه پيش‌بيني شده به نحوي است كه از لحاظ اقتصادي نيز منافع بيشتري براي مردم شهرستان حاصل مي‌كند و در اين زمينه پيشنهاداتي نيز رسيده كه در حال بررسي است.
فرماندار كاشان ساخت بازارچه براي فروش صنايع دستي و سوغات كاشان، افزايش اقامتگاه‌هاي باكيفيت در كنار وجود اماكن تاريخي و مذهبي را از جمله راهكارهاي افزايش مدت اقامت گردشگر در كاشان عنوان كرد.
حاجيي با اشاره به ساخت هتل سبز نياسر توسط بخش خصوصي و حمايت‌هاي دولتي به اين بخش اضافه كرد: در بخش زيرساخت‌هاي گردشگري اقدامات بسيار خوبي در دولت نهم و دهم صورت گرفته و در كاشان نيز وضعيت مطلوبي به وجود آمده‌ است.
 

چاپ خبر

 

Free Web Hosting