امروز شنبه 29 ارديبهشت 1403 اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.
 
منوي اصلي
 
 

صفحه اصلي

اجتماعي

اقتصادي

ورزشي

سياسي

فرهنگي

درباره ما

تماس با ما

نسخه موبایل

 
 
تصوير روز
 
 

 
 
پيوند با ساير سايت ها
 
 

خبرگزاري ايرنا

خبرگزاري فارس

خبرگزاري مهر

پورتال خبري كاشان

موسسه فرهنگي تبيان

پي سي لـــرهاست

پایگاه فرهنگی مذهبی لتحر

 
 
جستجو در سایت
 
 
جستجو در :
 
 
آخرین نظرات خوانندگان
 
 
احسان:پرسپولیس
حامد:بابا مگه یه مدیر سایت چقدر وقت و قدرت داره که میتونه دو سه تا سایت رو مدیریت کنه تازه واسه خودشم میخواد بسازه!یکی هم واسه ما بساز!!!
محمد:فقط مسی
mohsen-a-arani tehran:merc ke darid farhang sazi mikonid
داوود .:خبری بسیار خوبی بهمون گفتی و من خیلی خوشحالم.فقط اگه زمان اکران ای فیلما میگفتید تشکر میکردم
 
     
مشروح خبر
 
گروه فرهنگي ........................................................... بازديد از اين خبر:113
آيين غبارروبي ضريح مطهر محمد هلال ‌بن ‌علي (ع) برگزار شد
 
 

آيين غبارروبي و عطرافشاني ضريح مطهر حضرت محمد هلال ‌بن ‌علي (ع) با حضور مسئولان و مشتاقان اهل بيت (ع) در آران ‌و بيدگل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از كاشان، در واپسين لحظات محرم‌الحرام و در آستانه ماه صفر آيين غبارروبي و عطرافشاني ضريح مطهر حضرت محمد هلال‌ بن ‌علي (ع ) شنبه ‌شب در فضايي آكنده از معنويت اجرا شد.
اين مراسم با حضور حجت الاسلام ‌و المسلمين سيدمحمد موسوي امام جمعه آران و بيدگل، سادات هيئت حسيني مختص‌آباد بيدگل ، جمع زيادي از زائران و مجاوران حرم مطهر و خادمان افتخاري آن حضرت بيش از دو ساعت به طول انجاميد.
حاضران در صحن و ايوان جنوبي و مسجد بالا سر مبارك پس از طنين‌انداز شدن آواي جانبخش آيات قرآن، قرائت دعاي اذن دخول و اجراي آداب زيارت به زانوي ادب نشسته و با چشماني اشكبار در سايه سار حريم فرزند مولي‌الموحدين نجوا كردند.
با گشودن در ضريح مطهر و زمزمه سرود وي‍ژه غبارروبي حرم مطهر توسط خادمان، امام جمعه آران و بيدگل به همراه سادات هيئت حسيني مختص‌آباد بيدگل و خيران آستان مقدس در حالي كه لباس سفيدي بر تن داشتند وارد ضريح مطهر شدند و نذورات داخل ضريح كه نشانه عشق و ارادت شيعيان به محضر مبارك حضرت محمد هلال (ع) است را در بسته‌هاي ويژه جمع‌آوري كردند.
در آخرين مرحله از غبارروبي، ارادتمندان آن حضرت، غبار نشسته بر بقعه متبركه را برگرفتند و جاي جاي آن را با گلاب ناب و عطر حرم شستشو دادند.
غبارروبي از آيين‌هاي ديرين حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علي (ع) است كه هر دو ماه يكبار با حضور آيات عظام، شخصيت‌هاي كشوري و استاني، خيران و خادمان آستان مقدس حضرت محمد هلال (ع) و زائران و مجاوران حرم مطهر برگزار مي‌شود.
 
 
چاپ خبر
يكشنبه27دي1388 - 16 :13 نويسنده:علیرضا
 
 

نظرات كاربران در مورد اين خبر

نظري در مورد اين خبر ثبت نشده است!!!

نظر شما درباره اين خبر
نام
نظر شما

 

 
     

 

رفتن به بالا Designer: ARA صفحه اصلی ارتباط با ما درباره ما
Copy Right © 2009 Day News ,All Right Reserved
Free Web Hosting