امروز شنبه 29 ارديبهشت 1403 اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.
 
منوي اصلي
 
 

صفحه اصلي

اجتماعي

اقتصادي

ورزشي

سياسي

فرهنگي

درباره ما

تماس با ما

نسخه موبایل

 
 
تصوير روز
 
 

 
 
پيوند با ساير سايت ها
 
 

خبرگزاري ايرنا

خبرگزاري فارس

خبرگزاري مهر

پورتال خبري كاشان

موسسه فرهنگي تبيان

پي سي لـــرهاست

پایگاه فرهنگی مذهبی لتحر

 
 
جستجو در سایت
 
 
جستجو در :
 
 
آخرین نظرات خوانندگان
 
 
احسان:پرسپولیس
حامد:بابا مگه یه مدیر سایت چقدر وقت و قدرت داره که میتونه دو سه تا سایت رو مدیریت کنه تازه واسه خودشم میخواد بسازه!یکی هم واسه ما بساز!!!
محمد:فقط مسی
mohsen-a-arani tehran:merc ke darid farhang sazi mikonid
داوود .:خبری بسیار خوبی بهمون گفتی و من خیلی خوشحالم.فقط اگه زمان اکران ای فیلما میگفتید تشکر میکردم
 
     
مشروح خبر
 
گروه فرهنگي ........................................................... بازديد از اين خبر:115
میلانی: نباید توقع نمره 100 داشته‌باشیم
 
 

نویسنده و کارگردان فیلم "تسویه حساب" در نشست مطبوعاتی فیلم عنوان کرد با توجه به شرایط سینمای ایران نباید توقع نمره 100 داشته‌باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مطبوعاتی فیلم "تسویه حساب" ساخته تهمینه میلانی بعد از نمایش فیلم با حضور وی، محمد نیک بین، مهناز افشار، لادن مستوفی، بهاره افشاری، السا فیروزآذر، اسحاق خانزادی، علیرضا زرین دست و ناصر چشم آذر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اسحاق خانزادی صدابردار این فیلم گفت: در حال حاضر سیستم صدای سینمای ایران به دالبی سارند تبدیل شده است. ما حدد سه سال پیش که این فیلم را ساختیم صدا را به صورت مونو کار کردیم. اما فیلم چون در این مدت توقیف بود نتوانستیم روی صدای آن را اصلاح کنیم. قبل از جشنواره هم زمانی برای این کار نداشتیم. امیدوارم بتوانیم صدای فیلم را به دالبی  تبدیل کنیم.

میلانی در این ارتباط توضیح داد: متاسفانه هنوز مشکل صدا در سالن‌های ما برطرف نشده است. صدای فیلم ما مشکل نداشت بلکه پخش این سالن با مشکلاتی روبرو بود.

علیرضا زرین دست فیلمبردار این پروژه در ادامه افزود:آنچه که شما در فیلم می‌بینید نقطه نظر و دکوپاژ کارگردان است. البته من در مواقعی پیشنهاداتی نیز ارائه کردم. اما به هر حال بیشتر صحنه‌ها با نظر میلانی گرفته شده‌است. البته فیلمنامه"تسویه‌حساب"به جهت ذاتی که دارد این نگاه را می‌پذیرد. میلانی در واکنش پنجم و سوپر استار نیز همین نگاه را دنبال می‌کند.

در ادامه تهمینه میلانی ادامه داد: باید از زرین دست تشکر کنم زیرا ارتباط من با وی بسیار پویا است. ما سر تک تک سکانس‌ها با هم همفکری می‌کردیم. ایشان با استفاده با ابزاری که داشتند به ما در گرفتن صحنه ها کمک می کردند.

وی افزود: من در این فیلم به مسئله بزهکاری زنان بسیار دلسوزانه نگاه کردم. من در این فیلم از مشاوره دوستان روان شناس و جامعه شناس بسیاری استفاده کردم. می خواستم با این فیلم همدلی جامعه را به سمت  آدم‌های آسیب دیده برانگیزم. زندگی این زنان این‌گونه نیست که شما از دیدن آن لذت ببرید. اما من سعی کردم قصه فیلم را به گونه‌ای تعریف کنم که برای مخاطب جذاب باشد.

میلانی در ادامه عنوان کرد: این زنان عضوی از پیکره جامعه هستند. این زنان در سن پایین بزهکار شدند، وقتی به زندان می‌افتند وپس از مدتی بیرون می آیند باید جامعه برای آنها برنامه ریزی داشته باشد وگرنه حتما دوباره به کارهای گذشته خود دست می‌زنند. البته من در این فیلم سالم‌ترین نوع زندگی را برای آنها در نظر گرفتم. آنها یک نوع تسویه حساب با جامعه مرد سالار در فیلم به نمایش می‌گذارند.

نیک بین تهیه کننده "تسویه حساب" افزود: شخصیت اصلی این فیلم بر اساس یک قصه واقعی طراحی شده‌است.  من حس کردم برهمین اساس زندگی وی را به یک قصه اجتماعی تبدیل کنیم. ما با کارشناسان مختلفی در این ارتباط صحبت کردیم. حتی بعد از مونتاژ نیز فیلم را به آنها نشان دادیم که عتقد بودند اثر تاثیرگذاری است.

ناصر چشم آذر آهنگساز این کار در ادامه عنوان کرد: من بعد از شروع تیتراژ ابتدایی فیلم وارد سالن شدم و احساس کردم موسیقی که ما برای فیلم ساختیم با آن چیزی که امروز شنیده شد تفاوت‌هایی دارد. این سالن امکانات خوبی دارد ولی به لحاظ صدا با مشکلاتی روبرو است.

مهناز افشار بازیگر این فیلم درباره نقش خود گفت: من تا‌کنون بازی در چنین نقشی را تجربه نکرده بودم. به همین دلیل در زمان کار بسیار دلهره داشتم. خوشحالم از اینکه خانم میلانی به من اعتماد کردند. اما متاسفانه امروز متوجه شدم سکانسی که من برای آن خیلی زحمت کشدیم از فیلم حذف شده است.

لادن مستوفی بازیگر نقش زیور هم عنوان کرد: من این نقش را هم تنها و هم همراه با این چهار نفر می دیدم. . این فیلم بازیگران زیادی داشت وهمه با تواناییهای خود رنگی به آن دادند. باید این چهار نفر دربازی با یکدیگر به یک هارمونی می‌رسیدند. البته در این راستا توانایی بازیگران و هدایت کارگردان نقش مهمی داشت.

تهمینه در ادامه افزود: سه سال جلوی نمایش این فیلم را گرفته بودند. با توجه به شرایط سینمای ایران که در آن دست کارگردان و تهیه کننده عملا بسته است، نباید توقع نمره 100 داشته باشم و دنبال ایده آل نباشیم. من درباره این فیلم تحقیقات میدانی زیادی انجام دادم.

وی تاکید کرد: بخشی ازخشم این زنان در جامعه جایی است که انها را انکار کنند . ولی ما در"تسویه حساب" سعی کردیم به آنها توجه کنیم. من بیشتر واکنش این زنان را نشان دادم. اگر ما اینها را در جامعه نبینیم در حقیقت به خود و بچه‌هایمان ظلم کرده‌ایم.

بهاره افشاری دیگر بازیگر این فیلم در ادامه افزود: من به خانم میلانی مدیون هستم. این اولین نقش سینمایی من بود. فکر میکنم جایگاه خاصی در کارنامه من دارد. من از یک ماه قبل از فیلمبرداری با کار درگیر بودم. و خیلی استرس داشتم.  سعی کردم نقش متفاوتی را بازی کنم.

السا فیروز آذر نیز در ادامه عنوان کرد: من نقش مریم و  تعصب وی  درباره خواهرو پدرش بسیار دوست داشتم. او در این فیلم حتی زنان و رفتارهایشان را نقد می‌کند. در تسویه حساب به یک اندازه به خصوصیت رفتاری جنسیت‌های مختلف دقت شده‌است.

در پایان این نشست یکی از خبرنگاران این فیلم را توهینی به جامعه مردان دانست که با اعتراض تهمینه میلانی روبرو شد.

 
 
چاپ خبر
يكشنبه4بهمن1388 - 37 :14 نويسنده:علیرضا
 
 

نظرات كاربران در مورد اين خبر

نظري در مورد اين خبر ثبت نشده است!!!

نظر شما درباره اين خبر
نام
نظر شما

 

 
     

 

رفتن به بالا Designer: ARA صفحه اصلی ارتباط با ما درباره ما
Copy Right © 2009 Day News ,All Right Reserved
Free Web Hosting