امروز يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.
 
منوي اصلي
 
 

صفحه اصلي

اجتماعي

اقتصادي

ورزشي

سياسي

فرهنگي

درباره ما

تماس با ما

نسخه موبایل

 
 
تصوير روز
 
 

 
 
پيوند با ساير سايت ها
 
 

خبرگزاري ايرنا

خبرگزاري فارس

خبرگزاري مهر

پورتال خبري كاشان

موسسه فرهنگي تبيان

پي سي لـــرهاست

پایگاه فرهنگی مذهبی لتحر

 
 
جستجو در سایت
 
 
جستجو در :
 
 
آخرین نظرات خوانندگان
 
 
احسان:پرسپولیس
حامد:بابا مگه یه مدیر سایت چقدر وقت و قدرت داره که میتونه دو سه تا سایت رو مدیریت کنه تازه واسه خودشم میخواد بسازه!یکی هم واسه ما بساز!!!
محمد:فقط مسی
mohsen-a-arani tehran:merc ke darid farhang sazi mikonid
داوود .:خبری بسیار خوبی بهمون گفتی و من خیلی خوشحالم.فقط اگه زمان اکران ای فیلما میگفتید تشکر میکردم
 
     
مشروح خبر
 
گروه اجتماعي ........................................................... بازديد از اين خبر:149
آستانه کاشان در آستانه نوروز
 
 

ورودي شهرها براي مسافران تازه وارد ، پیشانی و زبان گویای آن شهر است به گونه اي که خاطرات تلخ و خوش مسافران بيشتر مربوط به لحظات نخست ورودشان به هر شهري است .
ورودي شهرها در روزگاران قديم بسيار مورد توجه بوده است ولي امروزه در برنامه ريزي هاي شهري به آن بي اعتنايي مي شود . امروزه نه تنها انبوه کارگاهها ، واحدهاي صنعتي و انبارها در مدخل شهرها ، مناظر نامطلوب و ناخوشايندي را براي تازه واردان ايجاد می کند بلکه اگر معضلات رفاهی و خدماتی و مشکلاتی نظیر نامناسب بودن راههای ورودی نیز در مدخل شهرها وجود داشته باشد هيچگاه تلخی آن از ذهن مسافران پاک نخواهد شد . 
با اين حال ورودي شهرها همچون دروازهاي قديم ، هنوز جايگاه استراحت و تجديد قواي مسافران و مرکبان آنها را دارد و به همين علت است که بايد براي رفاه بيشتر مسافران در مدخل شهرها بیشتر برنامه ريزي کرد
کاشان ما يکي از قطب هاي گردشگري کشور است که هر سال در فصل بهار پذیرای چندین هزار مسافر و گردشگر است .  مسافران و گردشگران کاشان امروزه اغلب از آزادراه امیرکبیر وارد کاشان می شوند و از مدخل بلوار امام رضا به نقاط دیگر شهر دسترسی پیدا می کنند بر همین اساس می توان گفت دورازه هاي قديم کاشان امروزه در جنوب غربي شهر ( بلوار امام رضا ) تجميع شده اند .
اين مدخل ، دروازه فين است و گردشگران از مسير بلوار امام رضا وارد حريم باغ تاريخي فين و تپه های سیلک کاشان مي شوند.
اين مدخل دروازه دولت کاشان هم هست و تمام مراجعان ادارات کاشان از اين مدخل و از طریق بلوار امام رضا خود را به سمت مجموعه ساختمان هاي دستگاههاي دولتي در ميدان جهاد کاشان مي رسانند
ولي اين دروازه ، مدخل یا بلوار امام رضا از حد فاصل عوارضي تا ميدان جهاد مشکلاتي دارد که زيبنده شهرمان نيست از جمله آن که
1-شدت ناهمواري های آسفالت ، گودالها و چاله های سطح اين مسير ،  باعث آزردگي رانندگان و مسافران مي شود .
2- سرعت گيرهاي اين مسير که همرنگ آسفالت هستند رانندگان را به ويژه در شب غافلگير مي کند .
3- روشنايي هاي اين مسير کافي نيست . 
4- حاشيه  اين مسير ، پياده رو و توقفگاه ندارد . 
5-  به جز 2 جايگاه سوخت ، اين مسير از تجهيزاتي نظير محیط سبز ،  پل عابر پياده ،  تلفن عمومي ، آب خوري ، سطل زباله و سرويس بهداشتي  محروم است .    
6 - و از همه مهم تر هيچ نشانه اي که بيانگر فرهنگ ، تمدن ، اقليم يا صنايع دستي و سوغات کاشان باشد در اين مدخل به چشم نمي خورد
بنابر این ساماندهی و بهسازی این بلوار که مفصل ارتباطي مرکز شهر به شمار مي رود و مايه آبروي کاشان است به هر قیمتی باید در اولویت برنامه های شهری کاشان قرار گیرد .
این که میهمانان نوروزی را با دودکردن اسفند به کاشان خوش آمد بگوییم کافی نیست بلکه اوضاع شهر را باید به گونه ای برای آنان مهیا کرد که با خاطره ای خوش شهر ما را ترک کنند.
پورتال خبری کاشان به ضمیمه این یادداشت گزارش تصویری را در همین زمینه تهیه کرده است که بینندگان محترم می توانند آن را در صفحه گزارش های تصویری یا لینک  
http://www.knp.ir/?sysid=15&id=36  مشاهده کنند
منبع:پورتال خبری کاشان

 
 
چاپ خبر
دوشنبه3اسفند1388 - 27 :20 نويسنده:علیرضا
 
 

نظرات كاربران در مورد اين خبر

نظري در مورد اين خبر ثبت نشده است!!!

نظر شما درباره اين خبر
نام
نظر شما

 

 
     

 

رفتن به بالا Designer: ARA صفحه اصلی ارتباط با ما درباره ما
Copy Right © 2009 Day News ,All Right Reserved
Free Web Hosting