امروز جمعه 28 ارديبهشت 1403 اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.
 
منوي اصلي
 
 

صفحه اصلي

اجتماعي

اقتصادي

ورزشي

سياسي

فرهنگي

درباره ما

تماس با ما

نسخه موبایل

 
 
تصوير روز
 
 

 
 
پيوند با ساير سايت ها
 
 

خبرگزاري ايرنا

خبرگزاري فارس

خبرگزاري مهر

پورتال خبري كاشان

موسسه فرهنگي تبيان

پي سي لـــرهاست

پایگاه فرهنگی مذهبی لتحر

 
 
جستجو در سایت
 
 
جستجو در :
 
 
آخرین نظرات خوانندگان
 
 
احسان:پرسپولیس
حامد:بابا مگه یه مدیر سایت چقدر وقت و قدرت داره که میتونه دو سه تا سایت رو مدیریت کنه تازه واسه خودشم میخواد بسازه!یکی هم واسه ما بساز!!!
محمد:فقط مسی
mohsen-a-arani tehran:merc ke darid farhang sazi mikonid
داوود .:خبری بسیار خوبی بهمون گفتی و من خیلی خوشحالم.فقط اگه زمان اکران ای فیلما میگفتید تشکر میکردم
 
     
مشروح خبر
 
گروه ورزشي ........................................................... بازديد از اين خبر:184
قلعه‌نويي: پاس با فوتبال پاك استقلال قهرمان ليگ شد
 
 

سرمربي سپاهان گفت: در سومين دوره ليگ برتر با فوتبال پاكي كه استقلال بازي كرد پاس عنوان قهرماني را كسب كرد.

امير قلعه‌نويي در آستانه سفر به عربستان و قبل از رويارويي با الشباب در گفت و گويي تفصيلي با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس در مورد شرايط سپاهان و ساير مسائل صحبت كرد.

فارس: وضعيت سپاهان را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

قبل از آغاز مسابقات 3 هدف را دنبال مي‌كرديم. اول ليگ، سپس ليگ قهرمانان و در پايان جام حذفي. يكي از 3 هدف ما از چهارشنبه آغاز مي‌شود.

فارس: از الشباب چقدر شناخت داريد؟

اين تيم را آناليز كرده‌ايم و مي‌دانيم تيم بسيار خوبي است كه از سيستم 4 - 2 - 3 - 1 استفاده مي‌كند. البته آنها يكسري نقاط ضعف دارند كه در اين چند روز روي آنها كار كرده‌ايم.

فارس: چه هدفي را از سفر به عربستان دنبال مي‌كنيد؟

2 هدف عمده داريم. اول با امتياز برگرديم و هدف بعدي كسب تمام امتيازات بازي در اين ميدان دشوار است.

فارس: چه تفاوت‌هايي بين ليگ قهرمانان آسيا و ليگ برتر وجود دارد؟

در آسيا نگرش‌ها فرق دارد. تفاوت عمده اين است كه در آسيا 6 بازي وقت داريم، اما در ليگ برتر 34 مسابقه. در آسيا تيم‌هايي هستند كه از نظر بازيكن و امكانات در بهترين حالت ممكن هستند. ما هم سپاهان هستيم و در نظرسنجي فيفا تيم پنجم از نظر شانس قهرمانيم. بايد تمركز خودمان را در اين رقابت‌ها بيشتر كنيم زيرا 6 مسابقه بيشتر نداريم.

فارس:پس از اينكه عدم حضور محرم نويدكيا در مسابقه اول ليگ قهرمانان قطعي شد؛ سپاهان چه برنامه‌هايي براي پر كردن جاي كاپيتان خود دارد؟

محرم از همه لحاظ بازيكن بزرگي است. بدون نويدكيا هم زياد بازي كرديم، اما وقتي محرم است بازي‌هاي ما طراوت بيشتري دارد.

فارس: غيبت نويدكيا در بازي مقابل الشباب تأثيرگذار است؟

بايد با اين موضوع كنار بياييم اما تمام اميدواري ما اين است كه وي به ديدار مقابل تراكتورسازي مي‌رسد.

فارس: ليگ قهرمانان آسيا به نوعي تقابل ملي كشورهاست. آيا تيم‌هاي ما توانايي عرض اندام مقابل عرب‌ها را در اين مسابقات دارند. مي‌توان انتقام شكست از عربستان را در اين ديدارها گرفت؟

4 نماينده ايران نمايندگان ملي هستند و بايد نگاه ملي به آنها شود. همه بايد كمك كنند تا بتوانيم نتايج سال گذشته را جبران كنيم. بازي‌هاي امسال در سهميه سال آينده تأثيرگذار است.

فارس: احتمال دارد سپاهان به 3 جام پيش و رو نگاه كمرنگ‌تري داشته باشد؟

ما در جام حذفي هم با تمام ياران خود به ميدان رفتيم و در ديدار مقابل كاوه نويدكيا مصدوم شد. هر 3 جام را با يك انگيزه نگاه مي‌كنيم.

فارس: برخي عقيده دارند تيم‌هاي قلعه‌نويي در آسيا طراوت مسابقات داخلي را ندارد؛ با اين موضوع تا چه اندازه موافقيد؟

تمام نظرها قابل احترام است. اعتقاد دارم سال گذشته با استقلال از لحاظ كيفيت بازي خوب بوديم، فقط كمي بدشانس بوديم. سال گذشته مي‌گفتند مربي الجزيره هم كوچك است. من از دسته آدم‌هايي هستم كه هركاري انجام دهم يك حرفي زده خواهد شد. يك روز من را سنتي مي‌نامند و يك روز هم مي‌گويند بين المللي نيست. هر كاري بكنم يك داستاني ساخته مي‌شود. مگر فيروز كريمي مربي كوچكي است، اما با استقلال سيزدهم شد. مربيان بزرگي در آسيا هستند، اما قرار است همه آنها قهرمان شوند؟

فارس: اما شما بيشتر زير ذره‌بين هستيد؟

الجزيره براي ليگ قهرمانان آسيا و براي دو بازيكن در يك مقطع 22 ميليون دلار هزينه كرد و سوبيس و بايانو را جذب كرد كه دور اول با استقلال حذف شد. فوتبال همين است. اجازه دهيد دوستان هر چه دوست دارند بگويند. خدا را شكر از كنار من 4 خبر هم اين گونه در مي‌آيد.
مگر اشكالي دارد كه جامعه با يك نفر خوب است؟ يعني اگر يك جور رفتار كند كه روابط عمومي‌اش خوب باشد ايرادي دارد؟

فارس: چرا اينطور مسائل قبل از سفر به عربستان و در آستانه ديدار حساس با الشباب مطرح مي‌شود؟

اين حرف‌ها را من نزده‌ام و از كسي كه اين حرف‌ها را زده است منظورش را سؤال كنيد. وقتي يك نفر ديگر حرف مي‌زند، من بايد پاسخگو باشم؟

فارس: قبول داريد از لحاظ روحي و رواني روي تيم تأثيرگذار است؟

من يك سؤال از جامعه ورزش دارم. مگر نمي‌گويند بايد به 4 نماينده ايران نگاه ملي داشت؟ اين نگاه ملي است؟ آقاي واعظ بهترين مديرعامل باشگاه استقلال هم باشد به اين موضوع چه كار دارد كه پس از 8 ماه باز هم در مورد من صحبت مي‌كند؟ از لحاظ اخلاقي، از لحاظ رفتاري و فني اين كار درست است؟ وقتي تيم قهرمان مي‌شود مي‌گويند صلواتي بود. صلواتي هم خوب است و اشكالي ندارد. وقتي هم كه نتيجه نمي‌گيريم، عنوان مي‌شود سنتي است.

واعظ بهترين مدير است و من هم ضعيف‌ترين مربي، اما او به چه حقي در مورد من صحبت مي‌كند؟ به خودم اجازه نمي‌دهم در مورد تيمي كه 22 سال در آن بودم و 17 جام آوردم صحبت كنم، اما واعظ چرا در مورد من صحبت مي‌كند؟ اين را از جامعه ورزش مي‌پرسم و از خود واعظ هم نمي‌پرسم. چه انگيزه‌‌اي است كه در آستانه ديدارهاي حساس اين آقا كارهايش را شروع مي‌كند؟

فارس: از اين موضوع شكايت مي‌كنيد؟

خير؛ فكر كردم سفر حج و حلاليت اين صحبت‌ها را پايان مي‌دهد. ما در اين جامعه همه چيز انتظار داريم.

فارس: به اين موضوع فكر مي‌كنيد كه با اين مسائل روزي دوباره به استقلال بازگرديد؟

من نيت اين آقا را نمي‌دانم اما اگر كسي حلاليت مي‌طلبد بايد دلش را پاك كند. صراحتاً اعلام‌ كرده‌ام با تمام وجود در تيمي كه مشغول هستم كار مي‌كنم. آقايان مي‌گويند ما استقلالي نيستيم. اشكالي ندارد. تمام وجودم با سپاهان است و صراحتاً اعلام كرده‌ام هيچ برنامه‌اي براي فصل بعد و بازگشتم به استقلال ندارم و مي‌دانم آنها هم برنامه‌اي ندارند، اما قبل از اين كه آقايان بگويند، من اعلام كردم اگر سال آينده در ايران باشم دوست دارم در سپاهان بمانم. اهداف عاليه تاكتيكي سنتي من در سال آينده مشخص مي‌شود.
اگر با سپاهاني ها به توافق برسم دوست دارم در اين تيم بمانم و در حال حاضر به استقلال فكر نمي‌كنم.
حتي اگر به من پيشنهاد بدهند. استقلال را به خاطر مردم دوست دارم و كاري به كسي ندارم. افرادي كه براي استقلال زحمت مي‌كشند را دوست دارم اما بر اساس فوتبال حرفه‌اي بايد انرژي و وقت و حضورم را براي سپاهان بگذارم.

فارس: در مورد موضوع توره، يك بار براي هميشه شفاف‌سازي كنيد؟

آن موضوع با اس ام اس رضا رجبي روشن شد و وي با ارسال پيامك گفت منظورش در داستان توره اصلا شخص قلعه نويي نبوده است.

فارس: در مورد پيشنهاد رشوه به ايرماتوف، داور ازبكستاني بازي استقلال و الجزيره چه توضيحي داريد؟

كساني كه راجع به اين موضوع صحبت كردند خودشان هم پاسخگو باشند. من سال اول سرمربي استقلال بودم. با استقلال اهواز كه سال گذشته مربي‌اش بودم در هفته ماقبل پاياني بازي داشتيم كه اگر مي‌برديم قهرمان بوديم، اما بازي را واگذار كرديم و قهرماني را از دست داديم.
من به پاكي فوتبالم اعتقاد دارم.اگر قرار بود ناپاكي كنم در آن سالي كه سرمربي استقلال تهران بودم، نياز به يك برد داشتيم با شفيع زاده مديرعامل استقلال اهواز كه دوست صميمي‌ام بود تماس مي‌گرفتم اما در يك بازي جوانمردانه بازي را باختيم و پاس قهرمان شد.
پس از قهرماني پاس سردار آجورلو مديرعامل وقت اين تيم به روز پاياني مسابقات كه يك طرف آن استقلال حضور داشت روز پاك فوتبال لقب داد. در واقع قهرماني پاس در ليگ سوم با فوتبال پاك ما رقم خورد.
كساني كه اين حرف‌ها را مي‌زنند در شان خودشان صحبت مي‌كنند. هم خودم را مي‌شناسم و هم عملكردم را. در استقلال اهواز مردم عاشق من بودند. بازيكنان براي من بودند و مديرعامل دوست صميمي من بود. اگر دنبال اين كارها بوديم آنجا زد و بند مي‌كرديم.

فارس: در مورد فوتبال ناپاك؛ چرا در دربي اصفهان اين نوع فوتبال ادامه نداشت؟

وقتي 2 گل عقب هستيم فوتبال پاك است و هنگامي كه بازي مساوي مي‌شود ناپاك مي‌شود. در دادگاه هم مقابل بازپرس تسبيح مي‌گيرند. جلوي بازپرس تسبيح در دست گرفته و ذكر گويان مي‌گويند منظور ما قلعه‌نويي نبود. به نظر مي‌رسد از راه قانوني هم ديگر نمي‌توان به نتيجه رسيد.

فارس: سكوت هم چيز خوبي نيست؟

جايي كه نياز بوده شكايت كرده‌ام و جايي هم نياز بوده جواب دادم. رحيم پور مربي استقلال رفتاري را كه گفتم در دادگاه ارائه داد.

فارس: اين حاشيه‌ها در كار سپاهان تأثير نمي‌گذارد؟

شايد آقايان دنبال چنين اهدافي باشند، اما ما كار خودمان را مي‌كنيم. جامعه ورزش بايد بيشتر چنين آدم‌هايي را بشناسد. بعد از 8 ماه اين رفتار درست است؟

فارس: پرويز مظلومي هم گفته است تيمي را با 20 بازيكن قهرمان كردن هنر نيست؟

دستش درد نكند. مگر من راجع به ابومسلم صحبت كرده‌ام؟ منظور از طرح اين حرف چه بوده است؟ مگر من در استقلال اهواز نبودم؟ مگر مس كرمان 20 ستاره داشت كه با اين تيم در نيم فصل دوم به مقام دوم رسيديم؟ مگر در استقلالي كه نهم و سيزدهم شده است و 4 ميليارد خرج كرد اين صحبت‌ها بود؟ هر فردي بايد كار خودش را بكند.
قبل از اينكه اين آقا اين حرف را بزند كارهايم را انجام داده‌ام. مس را در آستانه سقوط به رده دهم رساندم. نتيجه دست خدا است و ما بايد كارمان را انجام دهيم اما سؤال بزرگ من اين است كه چرا آقايان درباره من حرف مي‌زنند؟ من تا به حال راجع به مربيان ديگر حرف زده‌ام؟

فارس: همين موارد باعث نشد كه بگوييد فوتبال را رها كرده و به سراغ كشاورزي مي‌روم؟

من قبلاً هم كشاورزي مي‌كردم. الان هم دنبال اين هستم كه يك زمين خريده و اين كار را انجام دهم.
 
 
چاپ خبر
دوشنبه3اسفند1388 - 28 :20 نويسنده:علیرضا
 
 

نظرات كاربران در مورد اين خبر

نظري در مورد اين خبر ثبت نشده است!!!

نظر شما درباره اين خبر
نام
نظر شما

 

 
     

 

رفتن به بالا Designer: ARA صفحه اصلی ارتباط با ما درباره ما
Copy Right © 2009 Day News ,All Right Reserved
Free Web Hosting