امروز شنبه 29 ارديبهشت 1403 اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.
 
منوي اصلي
 
 

صفحه اصلي

اجتماعي

اقتصادي

ورزشي

سياسي

فرهنگي

درباره ما

تماس با ما

نسخه موبایل

 
 
تصوير روز
 
 

 
 
پيوند با ساير سايت ها
 
 

خبرگزاري ايرنا

خبرگزاري فارس

خبرگزاري مهر

پورتال خبري كاشان

موسسه فرهنگي تبيان

پي سي لـــرهاست

پایگاه فرهنگی مذهبی لتحر

 
 
جستجو در سایت
 
 
جستجو در :
 
 
آخرین نظرات خوانندگان
 
 
احسان:پرسپولیس
حامد:بابا مگه یه مدیر سایت چقدر وقت و قدرت داره که میتونه دو سه تا سایت رو مدیریت کنه تازه واسه خودشم میخواد بسازه!یکی هم واسه ما بساز!!!
محمد:فقط مسی
mohsen-a-arani tehran:merc ke darid farhang sazi mikonid
داوود .:خبری بسیار خوبی بهمون گفتی و من خیلی خوشحالم.فقط اگه زمان اکران ای فیلما میگفتید تشکر میکردم
 
     
مشروح خبر
 
گروه سياسي ........................................................... بازديد از اين خبر:184
امنيت خليج فارس با ايران و بدون آمريكا بايد تامين ‌شود
 
 

يك روزنامه فرامنطقه‌اي با بيان اينكه هر چتر امنيتي در منطقه كه برقرار شود ولي شامل ايران نشود، شكست خواهد خورد، تاكيد كرد كه در هر چتر امنيتي در منطقه ايران بايد جزئي از آن باشد زيرا امنيت خليج فارس [و منطقه] بدون ايران تامين نخواهد شد و اين چتر بايد بدون آمريكا باشد.

به گزارش فارس، روزنامه القدس العربي در مقاله‌اي به قلم "مضاوي الرشيد " نويسنده سعودي، تاكيد كرد كه امنيت منطقه بدون حضور و مشاركت ايران تامين نمي‌شود.
اين روزنامه با بيان اينكه منطقه خليج فارس به مجموعه امنيتي جديد نياز دارد، تاكيد كرد كه اين مجموعه بايد شامل مشاركت كشورهاي عربي و كشور ايران و به دور از مشاركت آمريكا باشد.
اين روزنامه افزود: براي همين خاطر بايد اين دو [كشورهاي عربي و ايران] خود را از امنيت آمريكا و خواسته‌هاي آن و انديشيدن به امنيت منطقه آنان و منافع آنان جدا كنند.
بنا بر نوشته القدس العربي، واقعيت اين است كه منطقه خليج فارس به نظام امنيتي جديدي نياز دارد كه ايران بخشي از آن باشد بويژه كه شوراي همكاري خليج فارس در برقراري امنيت در اين منطقه با شكست روبه رو شده است.
نويسنده اين مقاله به همكاري كشورهاي عربي با رژيم سابق عراق در تحميل هشت سال جنگ به ايران اذعان و تصريح كرد كه پس از پيروزي انقلاب ايران درسال 1979 شماري از دولت‌هاي عربي راهبرد جنگ با ايران را برگزيدند و نتيجه اين جنگ چيزي نبود جز كشتن بسياري از شهروندان طرفين، نابودي ثروت‌هاي نفتي و هدر دادن توان شماري از ملت‌هاي عرب و نيز ملت ايران.
مضاوي الرشيد نوشت، پس از اشغال عراق درسال 2003 موضوع امنيت منطقه خليج فارس پيچيده‌تر شد اما در هر صورت همه بايد بدانند كه امنيت اين منطقه در درجه اول به كشورهاي آن مربوط مي‌شود و به دشمنان هيچ‌يك از اين كشورها ارتباط ندارد.
وي افزود، اكنون زمان آن رسيده است كه رهبران همه كشورهاي منطقه خليج فارس اين حقيقت بديهي را بفهمند كه منافع ايران و كشورهاي عرب ايجاب مي‌كند كه در چارچوب اشتراكات فرهنگي و نيز منافع مشترك اقتصادي خود، مجموعه امنيتي مشتركي را در اين منطقه پايه‌ريزي كنند.
وي افزود: همچنانكه كشورهاي عربي گذشته خود را با امپراطوري عثماني فراموش كردند و روابط خوبي با تركيه، ميراث‌دار اين امپراطوري برقرار كردند، بايد مشكلات گذشته خود با ايران را به فراموشي بسپارند و با دراز كردن دست همكاري به سوي تهران از فرصت‌هايي كه از اين طريق براي طرفين ايجاد مي‌شود استفاده كنند. اكنون زمان برگزاري كنفرانسي منطقه‌اي با شركت همه كشورهاي منطقه خليج فارس به دور از هرگونه دخالت قدرت‌هاي خارجي فرا رسيده است زيرا صرفا در سايه اين كنفرانس و همكاري همه كشورهاي اين منطقه است كه امنيت در آن برقرار مي‌شود.
 
 
چاپ خبر
دوشنبه3اسفند1388 - 29 :20 نويسنده:علیرضا
 
 

نظرات كاربران در مورد اين خبر

نظري در مورد اين خبر ثبت نشده است!!!

نظر شما درباره اين خبر
نام
نظر شما

 

 
     

 

رفتن به بالا Designer: ARA صفحه اصلی ارتباط با ما درباره ما
Copy Right © 2009 Day News ,All Right Reserved
Free Web Hosting