امروز شنبه 29 ارديبهشت 1403 اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.
 
منوي اصلي
 
 

صفحه اصلي

اجتماعي

اقتصادي

ورزشي

سياسي

فرهنگي

درباره ما

تماس با ما

نسخه موبایل

 
 
تصوير روز
 
 

 
 
پيوند با ساير سايت ها
 
 

خبرگزاري ايرنا

خبرگزاري فارس

خبرگزاري مهر

پورتال خبري كاشان

موسسه فرهنگي تبيان

پي سي لـــرهاست

پایگاه فرهنگی مذهبی لتحر

 
 
جستجو در سایت
 
 
جستجو در :
 
 
آخرین نظرات خوانندگان
 
 
احسان:پرسپولیس
حامد:بابا مگه یه مدیر سایت چقدر وقت و قدرت داره که میتونه دو سه تا سایت رو مدیریت کنه تازه واسه خودشم میخواد بسازه!یکی هم واسه ما بساز!!!
محمد:فقط مسی
mohsen-a-arani tehran:merc ke darid farhang sazi mikonid
داوود .:خبری بسیار خوبی بهمون گفتی و من خیلی خوشحالم.فقط اگه زمان اکران ای فیلما میگفتید تشکر میکردم
 
     
مشروح خبر
 
گروه سياسي ........................................................... بازديد از اين خبر:123
ادعاي تحصيل مهدي هاشمي در لندن دروغ است
 
 

نماينده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: اين گه گفته مي شود مهدي هاشمي در لندن ساكن است دروغ است؛ او در دبي به سر مي برد و تحصيل او يك دروغ است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، حجت الاسلام حميد رسايي در ادامه نشست سرنوشت چهره‌هاي انقلاب صعود يا سقوط كه بعد از ظهر امروز در سالن دانشكده داروسازي دانشگاه تهران برگزار شد پس از اتمام سخنان خود در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويان در پاسخ به دانشجويي كه گفت افراد كه خود را بي طرف مي‌دانند آيا در قرآن كريم به آنها اشاره شده است، خاطرنشان كرد: ما فرد بي‌طرف نداريم سكوت يك نوع دخالت است.
وي افزود: عده‌اي در حال بريدن سر امام حسين (ع) سكوت كردند و سكوت آنها به نفع جريان يزد و معاويه شد.

رسايي خاطرنشان كرد: انسان‌ها بايد پاسخگوي اعمال خود باشند چون مختارند. شما يا راه مي‌رويد يا راه نمي‌رويد فقط راه رفتن فعل نيست. بلكه راه نرفتن هم فعل است بنابراين در روز قيامت اين گونه افراد بايد پاسخگوي اعمالشان باشند و اين اعمال يا سلبي يا ايجابي است.
دانشجوي ديگري از رساني در خصوص مطرح شدن بحث كميسيون ملي انتخابات در مجمع تشخيص مصلحت نظام پرسيد كه وي پاسخ داد: كميسيون ملي انتخابات موضوعي است كه در مجمع تشخيص مصلحت مطرح شده است و سابقه آن به چند سال پيش باز مي‌گردد.

نماينده مردم تهران در مجلس تصريح كرد: چند سال پيش وزيران اطلاعات و كشور وقت يعني آقايان محسني‌ اژه‌اي و پورمحمدي به مقام معظم رهبري نامه‌اي نوشتند و اعلام كردند در حوزه تبليغات و ثبت نام كانديداها مشكل وجود دارد و راهكارهاي قانوني پاسخگو نيست و در اين خصوص اشراف وجود نداشته و كانديداها از شرايط يكسان برخوردار نمي‌شوند.

اين نماينده مجلس تاكيد كرد: اين بحث نياز به تدوين سياست‌هاي كلي داشت و مقام معظم رهبري اين مورد را به مجمع تشخيص مصلحت نظام فرستاد چون تشخيص مصلحت نظام يك ارگان مشورتي است.

وي با اشاره به اينكه در مجمع تشخيص مصلحت نظام اين بحث مطرح شد اما اين در حالي بود كه پيشنهاد كميسيون ملي انتخابات پس از برگزاري انتخابات مطرح شد خاطرنشان كرد: در مجمع تشخيص مصلحت نظام قرار شد تركيبي تشكيل شود و نمايندگان مراكز مختلف و حتي شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي حضور داشته باشند تا وظيفه اجرا را داشته باشند و شوراي نگهبان نيز در اين كميسيون با دارا بودن يك نماينده بدون حق راي فقط براي استفاده از اطلاعات شوراي نگهبان حضور داشته باشد.

نماينده مردم تهران در مجلس با تاكيد بر اينكه آقايان مي‌گويند نظر ما فقط اجرا است نه نظارت اظهار داشت: بايد توجه داشت اين طرح به طور كامل مورد تصويب قرار نگرفته است و نقش شوراي نگهبان به عنوان يك دستگاه نظارتي كم رنگ شده است.

وي افزود: مرتضي نبوي يكي از اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام كه يكي از موافقان اين طرح است در مصاحبه‌اي اعلام كرده شايد اين كميسيون برگزاري انتخابات را به وزارت كشور محول كند ولي ما اعتقاد داريم برگزار كننده انتخابات وزارت كشور نباشد تا شائبه تقلب پيش نيايد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در ادامه افزود: خاطرنشان كرد: اما من از اين آقايان سئوال دارم كه نظام اسلامي 30 سال انتخابات را برگزار كرده و وزارت كشور در دوره هاي مختلف بازوي اجرايي برگزاري انتخابات بوده است و سلايق مختلف از صندوق‌هاي راي بيرون آمده است. در اين 30 سال با سليقه‌هاي چپ راي‌هاي جناح راست از صندوق خارج شده و بالعكس آن با سلايق جناح راست راي‌هاي جناح چپ خارج شده است و چرا هيچ وقت نمي‌گفتيد تقلب صورت گرفته اما اكنون اين بحث را مطرح مي‌كنيد.

اين نماينده مجلس در ادامه تاكيد كرد: بعد از انتخابات رياست جمهوري اخير آقايان به خاطر رفتارهاي غير قانوني خود گندي را بالا آوردند كه اكنون چاره‌اي جز اين ندارند كه اين مسئله را توجيه كنند. حال چرا بايد اجراي انتخابات از حيطه وظايف كشور برداشته شود. در صورتي كه منابع مالي و تيم‌هاي كاري كانديداها نيز بايد مشخص باشد.

رسايي خاطرنشان كرد: بنده خطاب به طراحان كميسيون ملي انتخابات اعلام مي‌كنم بخشي از طرح‌هاي شما خوب است چون در خصوص منابع مالي كانديداها واكاوي مي‌شود اما آقاياني كه پشت اين قصه هستند توضيح دهند موسسه تيم تانك كه موسسه مشورتي اوباما در انتخابات آمريكا بود پشت اين ماجراها و انتخابات اخير چه مي‌كند.

وي با طرح اين سئوال كه چرا بايد برخي كانديداها در انتخابات كشور ما از مشورت اين گونه موسسات بهره ببرند تاكيد كرد: اوباما به موسسه تيم تانك بابت بخش رسانه و جنگ رواني ستاد انتخاباتي خود 197 ميليون دلار پرداخت كرده است. اين در حالي است كه برخي از آقايان در قرار دادهايي كه داشتند براي كارهاي تبليغاتي كه مو به مو در انتخابات انجام شد اين شركت دو مبلغ جداگانه را از آنها درخواست كرد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس در ادامه تصريح كرد: در صورتي كه كانديدا اول نشود اما راي خوبي بياورد اين شركت از آقايان 200 هزار دلار درخواست كرد و در صورتي كه به عنوان گزينه اول انتخابات مطرح شوند از اين آقايان مبلغ يك ميليون دلار درخواست كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به اسناد موجود در لانه جاسوسي در خصوص بني صدر اشاره كرد و گفت: در اسناد لانه جاسوسي آمده آمريكا براي نزديكي به بني صدر از راه اقتصادي وارد شد. بدون اينكه حتي خود بني صدر از اين موضوع اطلاع داشته باشد و در عين حال يكي از اعضاي سيا به عنوان يكي از اعضاي موسسه اقتصادي آمريكايي از بني صدر درخواست مشاوره اقتصادي كرد. اما مباحث سياسي را نيز در اين بين به وي القاء كرد.

رسايي در ادامه خاطرنشان كرد: آيا نمي‌شد در انتخابات از موسساتي كه به اوباما مشورت دادند استفاده نشود؟ اما متاسفانه اين اتفاق افتاد و آقايان اين افتضاح را بار آوردند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به دانشجويي كه سئوال كرد خيانت برخي افراد مشخص است پس دليل سازش چيست؟ پاسخ داد: مقام معظم رهبري فرموده‌اند برخي اوقات اصلا در ميدان سياست همان نتيجه خيانت را به دنبال دارد كه سياست مقام معظم رهبري جذب حداكثري و دفع حداقلي است و تا آنجايي كه مقدور است مقام معظم رهبري دست رد به سوي اين افراد نمي‌زنند همان طور كه امام راحل اين گونه عمل كرد.

رسايي با طرح اين سئوال كه آيا اگر با سران فتنه در همان روزهاي اول برخورد مي‌شد آيا اين ريزش‌ها صورت مي‌گرفت يا خير؟ خاطرنشان كرد: پس از حوادث جريان فتنه در روز قدس، 13 آبان و روز عاشورا جمعيت آنها ريزش پيدا كرد و در نهايت در حماسه 9 دي ماه سيل آمده و خس و خاشاك را برد.

وي افزود: برخي شايعه كردند كه احمدي نژاد گفته است راي دادن به موسوي خس و خاشاك است در حالي كه ما در كنار احمدي نژاد حضور داشتيم و رئيس جمهور كشورمان گفت: من رئيس جمهور 40 ميليوني هستم و كساني كه شيشه شكسته و اغتشاشات كرده‌اند خس و خاشاك هستند و در ادامه مشخص شد اينگونه افراد به سازمان‌هاي جاسوسي، سلطنت طلبان، منافقان و ... وصل هستند.

اين نماينده مجلس در ادامه تاكيد كرد: اينگونه افراد از ابتداي انقلاب حضور داشتند. برخي از اين گروه خانواده‌هايي هستند كه به دستور امام خميني (ره) حكم اعدام در خصوص آنها اجرا شد و بايد اجرا مي‌شد و اكنون كينه دارند. كمترين جرم سران فتنه اين است كه اين عناصر ضد انقلاب را كه از ابتداي انقلاب حضور داشتند جرات و جسارت داد.

رسايي در پاسخ به دانشجويي در خصوص برخورد دستگاه قضايي با مهدي هاشمي تاكيد كرد: برخورد با سران فتنه و از جمله مهدي هاشمي يك آزمون براي دستگاه قضايي كشور است، مي دانيم در برخورد با سران فتنه سياست صبر و بصيرت مقام معظم رهبري حاكم است و البته ايشان به وقت خود برخورد خواهند كرد اما بايد توجه داشت سران فتنه در 22 بهمن ماه امسال در خيابان‌هاي كشور به روشني محاكمه شدند.

رسايي در ادامه تاكيد كرد: مهدي هاشمي كه گفته مي‌شود در لندن ساكن شده است اكنون در لندن حضور ندارند و در دبي ساكن است و حتي آقاي مرعشي چند وقت پيش به ملاقات وي رفته است و تحصيل وي دروغ است و يكي از دروغ‌هايي است كه در ادامه سلسله دروغ‌هاي پس از انتخابات مطرح است.

وي افزود: دستگاه قضايي اعلام مي‌كند پرونده مهدي هاشمي به مراجع ذي ربط ارجاع شده در حالي كه بايد دستگاه قضايي در ابتدا مهدي هاشمي را در دادگاه احضار كند و حال چرا دستگاه قضايي وي را احضار نمي‌كند و اين بحث در مجلس شوراي اسلامي هم مطرح شده است اما هنوز جواب قانع كننده‌اي در خصوص اينكه پرونده وي به مراجع قضايي ارجاع شده يا خير را دريافت نكرده‌ايم و بايد توجه داشت كه احضار مهدي هاشمي به دادگاه اولين اقدامي است كه بايد صورت بگيرد. اما تاكنون متاسفانه اين اقدام عملي نشده است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود به خاطره‌اي از امام خميني (ره) درج شده در روزنامه جمهوري اسلامي اشاره و تاكيد كرد: روزنامه جمهوري اسلامي در تاريخ دهم شهريور ماه سال 78 در صفحه 13 خود كه به نوشته مسيح مهاجري موجود است آورده است سيد حميد روحاني كه يك مورخ است نقل مي‌كند در سال 59 آن روز كه بني صدر كودتاي خزنده‌اي را عليه نظام اسلامي دنبال مي‌كرد يكي از عزيز ترين وابستگان امام خميني (ره) (سيد حسين خميني) فرزند آقاي سيد مصطفي در سفري به مشهد در پشتيباني از بني صدر سخراني كرد و از شهيد رجايي انتقاداتي به عمل آورد.

رسايي در ادامه ذكر اين خاطره گفت: در اين مراسم شماري از مردم حزب اللهي و وفادار به اسلام و انقلاب به سخنران شوريدند و مراسم به تشنج كشيده شد. نيروهاي امنيتي سخنران را براي دور داشتن از حمله و هجوم به كميته اعزام كردند و طي تماسي تلفني با دفتر امام خميني (ره) اعلام كردند سخنران مزبور مسلح است و هم اكنون دست بر سلاح كمري خود دارد و ممكن است از روي عصبانيت به سوي تظاهر كنندگان آتش كند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس در ادامه اظهار داشت: وقتي خبر به امام خميني (ره) رسيد ايشان از مرحوم آيت الله اشراقي خواستند به برادران حاضر در دفتر دستور داده شود تا بي درنگ با مشهد تماس بگيرند و پيام امام (ره) را اينگونه ابلاغ كنند كه: " نام برده تحت حفظ به تهران اعزام شود و مراقب باشند اگر وي بر آن بود كه به سوي كسي تبر اندازي كند به او مهلت ندهند و بلافاصله به سوي او شليك كنند و او را از پاي در آوردند ".

رسايي در اين بين با گفتن لفظ الله اكبر و با حالت فرياد گفت: امام مي‌فرمود فرزندم فداي انقلاب اما برخي اكنون مي‌گويند انقلاب فداي فرزندم.
نماينده مردم تهران در مجلس به ادامه اين خاطره پرداخت و خاطرنشان كرد: آيت الله اشراقي به دفتر امام (ره) آمد و به حجت الاسلام رحماني رئيس وقت عقيده‌ سياسي نيروي انتظامي اين مطلب را انتقال داد. در پيامي كه به مشهد ارسال شد بخش نخست پيام امام (ره) كه عنوان شده بود وي تحت حفظ به تهران باز گردانده شود ارسال شد و از ابلاغ بخش دوم پيام خودداري شد. آيت الله اشراقي دوباره به حضور امام (ره) آمد و ايشان از وي پرسيد پيام را ارسال كرديد آيت الله اشراقي پاسخ مثبت داد. اما امام سئوال كرد آيا گفتيد اگر خواست به سوي كسي تير اندازي كند به او مهلت داده نشود آيت الله اشراقي وقتي ديد نمي‌تواند دروغ بگويد به امام گفت قسمت دوم پيام را ندادم و امام (ره) به وي دستور دادند برگرديد به دفتر و عين پيام را به برادران سپاه و كميته مشهد اطلاع دهيد.

رسايي با طرح اين سئوال كه چرا مردم امام خميني (ره) را دوست دارند، تاكيد كرد: مردم به اين دليل امام خميني (ره) را دوست دارند كه ايشان بين انقلاب و خانواده خود انقلاب را انتخاب كرد و بين خانواده خود و خط شهدا، شهدا را انتخاب كرد.
رسايي در ادامه افزود: چرا مردم امروز با جمعيت ميليوني به خيابان‌ها مي‌‌آيند و به حمايت از رهبري مي‌پردازند به همان دليل كه براي حمايت از امام خميني (ره) مي‌آمدند و اكنون از رهبري حمايت مي‌كنند.

اين نماينده مجلس خاطر نشان كرد: چرا مردم از برخي‌ها متنفرند؟ چون آنها بين خانواده خود و انقلاب خانواده‌اشان را انتخاب كردند و جالب اين است كه اين گونه افراد ما را متهم مي‌كنند به اينكه ما خط امام را تحريف مي‌كنيم و آقاي ضرغامي متهم مي‌شود كه از امام يك چهره خشن در صدا و سيما به نمايش گذاشته است.

رسايي خطاب به سيد حسن خميني تاكيد كرد: آقاي سيد حسن خميني! اين دستور امام در مورد سيد حسين خميني بود كه در مورد ديگران هم صادق است.

رسايي خاطرنشان كرد: مجلس خبرگان رهبري كه فردا جلسه دارد بايد اعضاي آن اين خاطره را كه نقل كردند مقابل هاشمي رفسنجاني بگذارند و بگويند آقاي هاشمي رفسنجاني، امام اينگونه شخصيتي بودند.

وي افزود: آن روز اوج قدرت طلبي اصلاح طلبان بود كه مي‌گفتند افكار خميني را بايد در موزه‌هاي تاريخ پيدا كنيم امام افكار خميني (ره) در دانشگاه ها وارد شد و 10 سال بعد جريان اصلاح طلب به محاكم كشيده شد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس با تاكيد بر اينكه اعضاي مجلس خبرگان بايد از رئيس مجلس خبرگان رهبري سئوال كنند كه چرا در ايام پس از حوادث روز عاشورا موضع گيري نكرديد و وقتي مهم‌ترين اصل قانون اساسي از منظر امام خميني (ره) توسط يك عده‌ قليل زير سئوال رفت خاطرنشان كرد: چرا فرزند هاشمي رفسنجاني اكنون در دبي سكونت دارد.آقاي هاشمي رفسنجاني مانند مثلي كه مي‌گويند كه فردي فرزند خود را آنقدر رستم خطاب كرد كه باورش شد فرزندش رستم است، مهدي هاشمي آنقدر رستم صدا زد كه حال از وي مي‌ترسد شما بايد از آيت الله خزعلي و آيت الله گيلاني ياد بگيريد.
 
 
چاپ خبر
دوشنبه3اسفند1388 - 30 :20 نويسنده:علیرضا
 
 

نظرات كاربران در مورد اين خبر

نظري در مورد اين خبر ثبت نشده است!!!

نظر شما درباره اين خبر
نام
نظر شما

 

 
     

 

رفتن به بالا Designer: ARA صفحه اصلی ارتباط با ما درباره ما
Copy Right © 2009 Day News ,All Right Reserved
Free Web Hosting