امروز شنبه 29 ارديبهشت 1403 اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.
 
منوي اصلي
 
 

صفحه اصلي

اجتماعي

اقتصادي

ورزشي

سياسي

فرهنگي

درباره ما

تماس با ما

نسخه موبایل

 
 
تصوير روز
 
 

 
 
پيوند با ساير سايت ها
 
 

خبرگزاري ايرنا

خبرگزاري فارس

خبرگزاري مهر

پورتال خبري كاشان

موسسه فرهنگي تبيان

پي سي لـــرهاست

پایگاه فرهنگی مذهبی لتحر

 
 
جستجو در سایت
 
 
جستجو در :
 
 
آخرین نظرات خوانندگان
 
 
احسان:پرسپولیس
حامد:بابا مگه یه مدیر سایت چقدر وقت و قدرت داره که میتونه دو سه تا سایت رو مدیریت کنه تازه واسه خودشم میخواد بسازه!یکی هم واسه ما بساز!!!
محمد:فقط مسی
mohsen-a-arani tehran:merc ke darid farhang sazi mikonid
داوود .:خبری بسیار خوبی بهمون گفتی و من خیلی خوشحالم.فقط اگه زمان اکران ای فیلما میگفتید تشکر میکردم
 
     
مشروح خبر
 
گروه سياسي ........................................................... بازديد از اين خبر:141
ايستادگي بر اصول انقلاب و مباني شرعي لازمه ديپلماسي كيفي، قوي و كارآمد است
 
 

رهبر معظم انقلاب اسلامي تاکيد کردند: لازمه ديپلماسي كيفي، قوي و كارآمد براي پيشبرد «سياست ضد نظام سلطه» ايستادگي منطقي بر اصول انقلاب و مباني شرعي و رودربايستي نداشتن نسبت به اين اصول و مباني است.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي امروز در ديدار وزير امور خارجه، مسئولان وزارت امور خارجه و سفرا و رؤساي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور، انقلاب اسلامي را پديد آورنده يك منطق و سياست نو در عرصه روابط بين المللي، با عنوان «سياست تعاملي ضدنظام سلطه» دانستند و تأكيد كردند: وظيفه سفير و نماينده جمهوري اسلامي ايران، بكارگيري ديپلماسي كيفي، قوي و كارآمد براي پيشبرد «سياست ضد نظام سلطه» است كه لازمه آن نيز ايستادگي منطقي بر اصول انقلاب و مباني شرعي و رودربايستي نداشتن نسبت به اين اصول و مباني است.
ايشان با تأكيد بر اينكه اجراي عملي «سياست ضدنظام سلطه» منحصر به جمهوري اسلامي ايران است، افزودند: در نظام سلطه دو طرف وجود دارند كه يكي سلطه گر و ديگري سلطه پذير است اما جمهوري اسلامي ايران از همان ابتدا صراحتاً اعلام كرد، سلطه گر نيست و سلطه هيچ كشوري را هم نمي پذيرد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به نو بودن «سياست ضد نظام سلطه» در جهان و استقبال دولتها، شخصيت ها و روشنفكران از اين منطق جديد در عرصه روابط بين المللي، خاطرنشان كردند: سياست ضد نظام سلطه داراي عقبه و پشتوانه هاي مستحكم استراتژيكي است كه يكي از آنها پشتوانه عظيم مردمي انقلاب اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه برخلاف برخي انقلاب ها، حركت توفنده مردم از روز اول انقلاب اسلامي تاكنون كاسته نشده است، افزودند: در كدام كشور سراغ داريد كه بعد از گذشت 31 سال، حضور مردم در مراسم سالگرد انقلاب، نه فقط كاهش نيابد، بلكه افزايش چشمگير داشته باشد و اين پشتوانه حضور مردمي، موضوع بسيار مهمي است كه مخصوص جمهوري اسلامي ايران است.
ايشان پيشرفتهاي خيره كننده علمي و فناوري دانشمندان جوان ايراني را يكي ديگر از پشتوانه هاي راهبردي سياست ضد نظام سلطه برشمردند و خاطرنشان كردند: يكي ديگر از اين پشتوانه ها، حضور مردمي كم نظير در انتخابات به عنوان مظهر عالي مردم سالاري است كه نه تنها كم نشده بلكه افزايش نيز يافته است.
حضرت آيت الله خامنه اي، حجم عظيم آباداني و كارهاي عمراني در كشور در دولتهاي مختلف، و فعاليتهاي گسترده اجتماعي را از ديگر پشتوانه هاي راهبردي سياست ضد نظام سلطه دانستند و تأكيد كردند: همه اين عقبه هاي استراتژيك، روحيه بخش، و زمينه ساز اعتماد به نفس نماينده جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور است تا با اتكاء بر آنها سياست جديد و نو ضد نظام سلطه را بر پايه سه اصل عزت، حكمت، و مصلحت به پيش ببرد.
ايشان استفاده از قوت ديپلماسي را براي پيشبرد اين سياست، بسيار مهم ارزيابي كردند و افزودند: قدرت و تأثيرگذاري ديپلماسي از قدرت نظامي، تبليغاتي و پول كمتر نيست و حتي در موارد متعددي بيشتر است ، بنابراين بايد براي اجراي سياست ضد نظام سلطه از ديپلماسي قوي و كارآمدي كه مبتني بر منطق ، عقل و روح اعتماد به نفس است ،استفاده كرد.
رهبر انقلاب اسلامي لازمه ديپلماسي قوي و كار آمد را در درجه اول اعتقاد كامل به مباني شرعي، و اصول و انديشه هاي انقلاب اسلامي دانستند و خاطرنشان كردند:در عرصه ديپلماسي بايد با اعتماد به نفس ملي و بدون هيچگونه رودربايستي در پا فشاري بر اصولِ انقلابي و مباني ديني عمل كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي ، ايستادگي بر اصول انقلابي و مباني شرعي را نقطه قوت دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي دانستند و تاكيد كردند: اين ايستادگي همراه با منطق ،نشان دهنده استحكام است و طرف مقابل را وادار به احترام و خضوع خواهد كرد.
ايشان با اشاره به برخي تصورات غلط در سالهاي گذشته مبني بر لزوم استفاده از مفاهيم، روشها و تشريفات مورد نظر غربيها، براي همرنگ شدن و نزديكي با آنها افزودند: اين عده تصور مي كردند با تكرار مفاهيم غربيها و تسليم در برابر آنها، جايگاه و منزلت ما ارتقا پيدا مي كند در حاليكه سخنان و مفاهيم غربي ها كهنه و مربوط به دويست سال قبل است اما سخن و سياست جمهوري اسلامي ايران، سخني نو و تأثيرگذار است.
رهبر انقلاب اسلامي با قدرداني از اقدامات انجام گرفته در وزارت امور خارجه، به موفقيتهاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه ديپلماسي و در مقابله با چالش هاي بين المللي اشاره كردند و افزودند: به عنوان مثال در موضوع هسته اي، با وجود حجم بالاي دروغ، جنجال و فشار بر ضد نظام اسلامي، كشورهاي قدرتمند دنيا، نتوانستند به اهداف خود برسند، كه اين موضوع بيانگر استحكام عظيم بنيانها و بنيه قوي نظام جمهوري اسلامي ايران است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران از ابتدا اعلام كرده است كه بدنبال دستيابي به توانايي علمي و فناوري در زمينه هسته اي بمنظور بهره گيري از آن در تأمين نيازهاي صلح آميز از جمله انرژي است.
ايشان افزودند: تبليغات و جنجال سازيهاي برخي كشورهاي غربي از جمله امريكا، انگليس و همچنين صهيونيستها، در اين زمينه كاملاً دروغ است و خود آنها نيز مي دانند كه دروغ مي گويند و اينگونه مخالفتها به ضرر آنها تمام خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند با وجود همه اين فشارها، جمهوري اسلامي ايران در زمينه فناوري هسته اي پيشرفتهاي زيادي داشته است و تا هر جا هم كه لازم باشد، پيشرفت خواهد كرد تا در اين عرصه علمي و فناوري به خودكفايي برسد.
حضرت آيت الله خامنه اي با انتقاد از عملكرد آژانس بين المللي انرژي اتمي افزودند: برخي اقدامات و گزارشهاي آژانس، نشان دهنده عدم استقلال اين سازمان بين المللي است.
ايشان تأكيد كردند: آژانس بين المللي انرژي اتمي نبايد تحت تأثير امريكا و برخي كشورها باشد زيرا اينگونه اقدامات يك جانبه، اطمينان به آژانس و سازمان ملل متحد را از بين مي برد و براي آبرو و حيثيت اين مجامع بين المللي نيز بسيار بد است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه اساس كار در وزارت امور خارجه، پيشبرد سياست
ضد نظام سلطه و تأثيرگذاري بر روابط بين المللي با استفاده از ديپلماسي قوي است، تأكيد كردند: بايد ديپلماسي كيفي بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد و هر ديدار و يا سخن در عرصه ديپلماسي، كاملاً سنجيده و مبتني بر پيش بيني هاي صحيح باشد.
حضرت ايت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود آشنايي با ظرايف فن پيچيده ديپلماسي و مذاكره را براي ديپلماتهاي كشور، مهم خواندند و افزودند: ديپلماسي عمومي از ابتكارات جمهوري اسلامي ايران است و بايد توجه بيشتري به آن شود.
ايشان همچنين ارتباط تأثيرگذار با ايرانيان خارج از كشور را مورد تأكيد قرار دادند.
در ابتداي اين ديدار آقاي متكي وزير امور خارجه در سخناني دستور كار نشست امسال سفرا و نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور را «تغيير در مديريت جهاني، ديپلماسي عدالت محور» بيان كرد و گفت: تحكيم جايگاه ايران در معادلات سياسي و اقتصادي منطقه، تأمين امنيت و منافع ملي، تقويت روح همبستگي اسلامي، دفاع از مقاومت در فلسطين و لبنان، و مقابله با سلطه طلبي و دخالت قدرتها از جمله شاخص هاي سياست خارجي است.
وزير امور خارجه همچنين گزارشي از عملكرد وزارت امور خارجه در حوزه هاي منطقه اي، مشترك المنافع، آسيا، آفريقا، امريكاي لاتين، و اروپا بيان و تأكيد كرد: در همه اين حوزه ها تلاش شده است تا با تفكيك و بازشناسي مواضع، روابطي هوشمندانه در عرصه بين المللي در چارچوب سه اصل عزت، حكمت، و مصلحت تنظيم شود.
 
 
چاپ خبر
يكشنبه9اسفند1388 - 40 :21 نويسنده:علیرضا
 
 

نظرات كاربران در مورد اين خبر

نظري در مورد اين خبر ثبت نشده است!!!

نظر شما درباره اين خبر
نام
نظر شما

 

 
     

 

رفتن به بالا Designer: ARA صفحه اصلی ارتباط با ما درباره ما
Copy Right © 2009 Day News ,All Right Reserved
Free Web Hosting