امروز يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.
 
منوي اصلي
 
 

صفحه اصلي

اجتماعي

اقتصادي

ورزشي

سياسي

فرهنگي

درباره ما

تماس با ما

نسخه موبایل

 
 
تصوير روز
 
 

 
 
پيوند با ساير سايت ها
 
 

خبرگزاري ايرنا

خبرگزاري فارس

خبرگزاري مهر

پورتال خبري كاشان

موسسه فرهنگي تبيان

پي سي لـــرهاست

پایگاه فرهنگی مذهبی لتحر

 
 
جستجو در سایت
 
 
جستجو در :
 
 
آخرین نظرات خوانندگان
 
 
احسان:پرسپولیس
حامد:بابا مگه یه مدیر سایت چقدر وقت و قدرت داره که میتونه دو سه تا سایت رو مدیریت کنه تازه واسه خودشم میخواد بسازه!یکی هم واسه ما بساز!!!
محمد:فقط مسی
mohsen-a-arani tehran:merc ke darid farhang sazi mikonid
داوود .:خبری بسیار خوبی بهمون گفتی و من خیلی خوشحالم.فقط اگه زمان اکران ای فیلما میگفتید تشکر میکردم
 
     
مشروح خبر
 
گروه اجتماعي ........................................................... بازديد از اين خبر:112
کنگره بزرگداشت علامه ملاحبیب الله شریف کاشانی در قم برگزار شد
 
 

کنگره بزرگداشت علامه ملاحبیب الله شریف کاشانی، صبح امروز با حضور علما و شخصیت های حوزوی و همچنین مسؤولان استانی در سالن اجتماعات پژوهشکده علوم و معارف قرآنی اهل بیت(ع) برگزار شد.

کنگره بزرگداشت علامه ملاحبیب الله شریف کاشانی، روز پنج شنبه با حضور آیات نمازی امام جمعه کاشان و عضو مجلس خبرگان رهبری، امامی کاشانی، امام جمعه تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری، ری شهری، نماینده سابق ولی فقیه در امور حج، حجج اسلام والمسلمین حسینی بوشهری، امام جمعه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سعیدی امام جمعه قم، ملکا مسؤل دفتر مقام معظم رهبری در شهر قم ، نمایندگان بیوت مراجع، مدیران استانی و طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و همچنین دانشجویان و صاحبنضران، به همت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، ادراه کل ارشاد اسلامی قم، و دبیرخانه کنگره علامه ملا حبیب الله کاشانی، در سالن اجتماعات پژوهشکده علوم و معارف قرآنی اهل بیت(ع) وابسته به آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

بر اساس این گزارش این کنگره که در پی تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم و تجلیل از شخصیت علمی علامه ملا حبیب الله کاشانی برگزار شد، آیت الله نمازی دبیر علمی این کنگره و عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت احیای آثار و نام بزرگان حوزه های علمیه و مفاخر اسلام و مذهب تشیع، برگزاری کنگره بزرگداشت علامه ملا حبیب کاشانی را مفید ارزیابی و تصریح کرد: یکی از اهداف مهم این گونه همایش ها این است که جامعه با ویژگی ها و برجستگی های علمی و اخلاقی این بزرگواران آشنا شود و نسل جوان حوزه های علمیه باید به این مهم توجه کنند.
آیت الله نمازی خاطرنشان کرد: طلاب و نسل جوان حوزه های علمیه باید به گونه ای تربیت شوند که چشمی به دنیا و جاذبه های ظاهری آن نداشته باشند و در س و بحث را فقط برای خدا بخوانند.
این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: در حوزه های علمیه باید جهاد علمی و تهذیب نفس با الهام گرفتن از بزرگان عملیاتی شود و همانگونه که مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی هشدار دادند، باید توجه داشت که این تهاجم تنها برای عوام نیست، و باید علاوه بر جهاد علمی، در بعد اخلاقی و تهذیب نفس طلاب حوزه های علمیه نیز برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
آیت الله امامی کاشانی نیز در این گردهمایی با تجلیل از شخصیت علمی و معنوی علامه ملا حبیب کاشانی اظهار داشت: این اندیشمند بزرگ جهان اسلام در طول عمر با برکت خود خدمات بسیار فراوانی به تمدن و دین مبین اسلام کرد و تجلیل و تکریم از شخصیت وی اقدامی ارزنده و قابل تقدیر است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برجستگی کتب و آثار علامه ملا حبیب کاشانی و کتاب منتقدالمنافع وی تاکید کرد: این کتاب ارزشمند که مورد تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است، قبل از چاپ وضعیت چندان مناسبی نداشت اما بعد از چاپ وضعیت بسیار خوبی پیدا کرده است به گونه ای که خواننده غرق در ادبیات این علامه می شود.
در این مراسم همچنین حجت الاسلام حسین شریف مسؤول مرکز احیا آثار علامه ملا حبیب کاشانی نیز در سخنانی گزارشی از روند احیا و آثار این علامه بزرگ ارائه کرد و گفت: مقام معظم رهبری و همچنین مراجع تقلید و علما بر ضرورت احیا و نشر آثار گرانبهای علامه ملا حبیب الله شریف کاشانی تاکید داشته و این اقدام را دارای منافع بسیار فراوان ارزیابی کرده اند.
این گزارش حاکی است محمد حسین استاد آقا مدیر کل ارشاد اسلامی استان قم نیز در سخنانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت احیا و بزرگداشت نام و آثار مفاخر اسلام و مذهب تشیع، از اهتمام جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری خبر داد.
وی با اشاره به برخی از کنگره ها و همایش هایی که به منظور احیا و بزرگداشت علما از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور برگزار شده است افزود: از سال گدشته تاکنون سه همایش و بزرگداشت علامه مقدس اردبیلی در شهر اردبیل، کنگره علامه مرحوم ابوالحسن اصفهانی در اصفهان و همایش مقدماتی تجلیل از مقام علمی مرحوم آیت الله مرعشی نجفی در شهر مقدس قم به همت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی برگزار شده است

 
 
چاپ خبر
پنجشنبه20اسفند1388 - 37 :18 نويسنده:علیرضا
 
 

نظرات كاربران در مورد اين خبر

نظري در مورد اين خبر ثبت نشده است!!!

نظر شما درباره اين خبر
نام
نظر شما

 

 
     

 

رفتن به بالا Designer: ARA صفحه اصلی ارتباط با ما درباره ما
Copy Right © 2009 Day News ,All Right Reserved
Free Web Hosting