امروز شنبه 29 ارديبهشت 1403 اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.
 
منوي اصلي
 
 

صفحه اصلي

اجتماعي

اقتصادي

ورزشي

سياسي

فرهنگي

درباره ما

تماس با ما

نسخه موبایل

 
 
تصوير روز
 
 

 
 
پيوند با ساير سايت ها
 
 

خبرگزاري ايرنا

خبرگزاري فارس

خبرگزاري مهر

پورتال خبري كاشان

موسسه فرهنگي تبيان

پي سي لـــرهاست

پایگاه فرهنگی مذهبی لتحر

 
 
جستجو در سایت
 
 
جستجو در :
 
 
آخرین نظرات خوانندگان
 
 
احسان:پرسپولیس
حامد:بابا مگه یه مدیر سایت چقدر وقت و قدرت داره که میتونه دو سه تا سایت رو مدیریت کنه تازه واسه خودشم میخواد بسازه!یکی هم واسه ما بساز!!!
محمد:فقط مسی
mohsen-a-arani tehran:merc ke darid farhang sazi mikonid
داوود .:خبری بسیار خوبی بهمون گفتی و من خیلی خوشحالم.فقط اگه زمان اکران ای فیلما میگفتید تشکر میکردم
 
     
مشروح خبر
 
گروه سياسي ........................................................... بازديد از اين خبر:144
نامه اعتراض آميز ايران به اظهارات اوباما تسليم رئيس دوره‌اي شوراي امنيت شد
 
 

معاون حقوقي و بين‌المللي وزارت امور خارجه گفت: سفير ايران در سازمان ملل نامه اعتراض‌آميزي را در پاسخ به اظهارات اوباما عليه ايران تسليم رئيس دوره‌اي شوراي امنيت كرده و متن كامل حقوقي اعتراض در روزهاي آينده تحويل مي‌شود.

به گزارش خبرنگار سياست‌ خارجي خبرگزاري فارس، محمد مهدي آخوند‌زاده معاون حقوقي و بين‌المللي وزارت امور خارجه كشورمان و دبيركل كنفرانس خلع سلاح و عدم اشاعه در تهران، پيش از ظهر امروز چهارشنبه در نشستي خبري، به تشريح نخستين كنفرانس بين‌المللي خلع سلاح و عدم اشاعه كه قرار است 28 و 29 فروردين در تهران برگزار شود، پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت.
وي در پاسخ به پرسشي در خصوص اظهارات اخير باراك اوباما رئيس‌ جمهور آمريكا كه ايران را به حمله اتمي تهديد كرده، با بيان اينكه محمد خزاعي سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل در نيويورك، نامه اعتراض‌آميزي را در پاسخ به اين اظهارات تسليم رئيس دوره‌اي شوراي امنيت سازمان ملل كرده، گفت: اين اعتراض ايران كه اعتراض اوليه است به ثبت رسيده و متن كامل حقوقي اعتراض جمهوري اسلامي در روزهاي آينده تحويل مي‌شود.
معاون حقوقي و بين‌المللي وزارت خارجه اظهارات اوباما را براساس پاراگراف 4 ماده 2 منشور ملل متحد در تضاد كامل با حقوق مسلم در روابط بين‌الملل عنوان كرد و افزود: اين نوع اظهارات قطعا هم توسط افكار عمومي و هم حقوقدانان دنيا محكوم است و در تضاد كامل با حقوق مسلم مندرج در منشور سازمان ملل و حقوق عرفي است.
وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه كنفرانس خلع سلاح در تهران به روشن شدن موضوع مورد بحث يعني خلع سلاح و عدم اشاعه كمك كند و خاطرنشان كرد: برگزاري اين كنفرانس در تهران ايده‌اي بود كه از چند سال پيش به دليل نيازي كه حس مي‌شد، مطرح بود و براي اينكه افكار عمومي در داخل و خارج از كشور در جريان سياست‌هاي اصولي جمهوري اسلامي و بخصوص برنامه‌هاي صلح‌آميز كشور و عدم پايبندي بسياري از كشورها به تعهداتشان در روابط بين‌الملل و بخصوص معاهده NPT قرار گيرند، اين كنفرانس در روزهاي 28 و 29 فروردين ماه در تهران برگزار خواهد شد.
آخونده‌زاده ادامه داد: تاكنون بيش از 14 وزير خارجه، 10 معاون وزير و 8 نماينده از سازمان‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي اعلام آمادگي كرده‌اند كه در اين كنفرانس شركت خواهند كرد و طيف وسيعي از كارشناسان بين‌المللي مرتبط با موضوعات اصلي و نمايندگان بيش از 70 كشور در كنفرانس تهران حضور خواهند داشت.
دبيركل كنفرانس خلع سلاح با ذكر اين نكته كه در ابتدا بنا نبود اين كنفرانس در حد دولتي باشد، اظهار داشت: بعد از اعلام برنامه‌ها، برخي از كشورهاي دوست و همسايه و وزراي خارجه اين كشورها نسبت به حضور در كنفرانس ابراز علاقه كردند و با پذيرش اين درخواست، در اين اجلاس حضور خواهند يافت.
وي ادامه داد: كنفرانس تهران محفلي است كه هم نمايندگان دولت‌ها و هم كارشناسان ارشد بين‌المللي مرتبط با خلع‌سلاح جهاني و هم متخصصان مربوطه و نمايندگان نهادها و سازمان‌هاي مطالعاتي در آن حضور دارند.
آخوند‌زاده افزود: اميدواريم با حضور فعال نمايندگان رسانه‌ها اعم از داخلي و خارجي، پيام اصلي كنفرانس تهران يعني «انرژي هسته‌اي براي همه و سلاح هسته‌اي براي هيچ كس»، به همه جهان منتقل شود.
خبرنگار فارس درباره سطح حضور جمهوري اسلامي ايران در كنفرانس بازنگري معاهده NPT در نيويورك سؤال كرد كه آخوندزاده در اين باره گفت: آقاي منوچهر متكي وزير امور خارجه به همراه يك هيئت كارشناسي در اين كنفرانس شركت و ديدگاه‌هاي جمهوري اسلامي ايران را مطرح خواهد كرد.
كنفرانس بازنگري معاهده NPT در ماه مي در نيويورك برگزار خواهد شد.
وي در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار فارس در خصوص شركت كنندگان در كنفرانس خلع سلاح تهران و وزراي خارجه‌اي كه قرار است در اين كنفرانس حضور يابند، با بيان اينكه اطلاعات كامل درباره اسامي شركت كنندگان روز جمعه در سايت (www.tehranicd.ir) كه به اين منظور تعبيه شده، درج خواهد شد.
آخوندزاده در عين حال گفت كه سه وزير خارجه از كشورهاي عربي منطقه در اين كنفرانس حضور خواهند داشت.
 
 
چاپ خبر
چهارشنبه25فروردين1389 - 42 :12 نويسنده:علیرضا
 
 

نظرات كاربران در مورد اين خبر

نظري در مورد اين خبر ثبت نشده است!!!

نظر شما درباره اين خبر
نام
نظر شما

 

 
     

 

رفتن به بالا Designer: ARA صفحه اصلی ارتباط با ما درباره ما
Copy Right © 2009 Day News ,All Right Reserved
Free Web Hosting