امروز دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.
 
منوي اصلي
 
 

صفحه اصلي

اجتماعي

اقتصادي

ورزشي

سياسي

فرهنگي

درباره ما

تماس با ما

نسخه موبایل

 
 
تصوير روز
 
 

 
 
پيوند با ساير سايت ها
 
 

خبرگزاري ايرنا

خبرگزاري فارس

خبرگزاري مهر

پورتال خبري كاشان

موسسه فرهنگي تبيان

پي سي لـــرهاست

پایگاه فرهنگی مذهبی لتحر

 
 
جستجو در سایت
 
 
جستجو در :
 
 
آخرین نظرات خوانندگان
 
 
احسان:پرسپولیس
حامد:بابا مگه یه مدیر سایت چقدر وقت و قدرت داره که میتونه دو سه تا سایت رو مدیریت کنه تازه واسه خودشم میخواد بسازه!یکی هم واسه ما بساز!!!
محمد:فقط مسی
mohsen-a-arani tehran:merc ke darid farhang sazi mikonid
داوود .:خبری بسیار خوبی بهمون گفتی و من خیلی خوشحالم.فقط اگه زمان اکران ای فیلما میگفتید تشکر میکردم
 
     
مشروح خبر
 
گروه اجتماعي ........................................................... بازديد از اين خبر:126
گلهای مقدس محمدی قمصر كاشان برای شستشوی خانه خدا آغوش گشودند
 
 
در شهر قمصر پی قدقامت بهار دسته دسته گلهای معطر و زیبای محمدی تکبیره الاحرام عشق را می سرایند تا با قنوت گلبرگهایشان و جوشش رکوعشان در دیگ صداقت و اخلاص پرپر شوند و با اشک ناب در سجده نیازسلام و دعا و التماس هزاران ایرانی را به کعبه ،زادگاه مولی الموحدین امیر المومنین (ع) جاری کنند.
نزدیک به 1100 سال پیش اعراب جادوی گل صورتی رنگ و عطر ایرانی شدند و آنرا با خود به اروپا بردند و حالا جهانی از مست بوی نابترین عطر طبیعی ایران است عطری که  بر خاسته از دامان زرخیز و مقدس قمصر پایتخت گل و گلاب ایران است.
شهردار قمصر ، ضمن اشاره به معرفی شهر قمصر به عنوان پایتخت گل و گلاب ایران در چهار فصل  و انتخاب این شهر برای راه اندازی  باغ پرندگان در این منطقه آب و هوایی  گفت: شهر قمصر، تنها منحصربه  فصل گل وگلاب نیست بلکه با وجود ابنیۀ تاریخی، فضای کوهستانی وسرسبزآن،وجود باغ پرندگان، وجود گلخانه ها ، استخر پرورش ماهی ، پرورش چای، سویت های گل محمدی،احداث مجموعۀ کمپینگ و کارگاههای سنتی و صنعتی گلابگیری در4 فصل زیبایی و جاذبۀ خاص خودرا دارد و طول مدت گردشگری را افزایش داده است .
مهندس وحید فرخ تبار، از ثبت مالکیت معنوی گل و گلاب و شستشوی خانۀ خدا با گلاب ناب قمصرخبرداد وگفت : دستور العمل مطالب علمی – پژوهشی 80 صفحه ای  ثبت گل و گلاب از سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تهیه و درمرحلۀ تصویب است .
وحید فرخ تبارگفت : سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کشور، پانزدهم اردیبهشت ماه  سال 1389 به عنوان  روز قمصر و جشن گلابگیری در تقویم گردشگری ایران نامگذاری و ثبت شد .
گلاب قمصر با بالاترین درجه خلوص در میان گلاب های ایرانی سالهاست که دوبار به طواف خانه خدا می رود تا آنرا معطر سازد . آوازه گلاب قمصر هر سال میلیونها مشتاق را از ابتدای اردیبهشت ماه تا نیمه خرداد به گلزارهای آن می کشاند وگرانترین و مرغوبترین عطرهای دنیا  از همین گلاب تهیه می شود .
قمصری ها دو قدم مانده به صبح همراه با نسیم خنک بامدادی وضو می گیرند و با زمزمه صلوات رهسپار گلستان می شوند تا گل بچینند ، آنها مراقبند مبادا گلی زیر پا بیفتد زیرا معتقدند گل محمدی از عرق جبین پیامبر روییده است .
گلاب ترجمان اشكهاي گل است ، يا نه ، حاصل جمع قطره هاي پاك دل مردمان اين شهر است كه بي هيچ منتي تقديم مردمان شریف و پاک ایران می کنند.
امسال این سنت دیرینه و زیبا به جهت شرایط اقلیمی دوهفته زودتر برگزار می شود و در این راستا شهرداری قمصر پیش از پیش قدوم و حضور میهمانان و گردشگرانش را توتیای چشم خود می کند و بهتر از سال های گذشته جهت رفاه حال گردشگران داخلی و خارجی و آسایش آنها با بهترین امکانات منتظر حضورشان می باشد.
 
 
چاپ خبر
سه شنبه31فروردين1389 - 46 :19 نويسنده:علیرضا
 
 

نظرات كاربران در مورد اين خبر

نظري در مورد اين خبر ثبت نشده است!!!

نظر شما درباره اين خبر
نام
نظر شما

 

 
     

 

رفتن به بالا Designer: ARA صفحه اصلی ارتباط با ما درباره ما
Copy Right © 2009 Day News ,All Right Reserved
Free Web Hosting