امروز يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.
 
منوي اصلي
 
 

صفحه اصلي

اجتماعي

اقتصادي

ورزشي

سياسي

فرهنگي

درباره ما

تماس با ما

نسخه موبایل

 
 
تصوير روز
 
 

 
 
پيوند با ساير سايت ها
 
 

خبرگزاري ايرنا

خبرگزاري فارس

خبرگزاري مهر

پورتال خبري كاشان

موسسه فرهنگي تبيان

پي سي لـــرهاست

پایگاه فرهنگی مذهبی لتحر

 
 
جستجو در سایت
 
 
جستجو در :
 
 
آخرین نظرات خوانندگان
 
 
احسان:پرسپولیس
حامد:بابا مگه یه مدیر سایت چقدر وقت و قدرت داره که میتونه دو سه تا سایت رو مدیریت کنه تازه واسه خودشم میخواد بسازه!یکی هم واسه ما بساز!!!
محمد:فقط مسی
mohsen-a-arani tehran:merc ke darid farhang sazi mikonid
داوود .:خبری بسیار خوبی بهمون گفتی و من خیلی خوشحالم.فقط اگه زمان اکران ای فیلما میگفتید تشکر میکردم
 
     
مشروح خبر
 
گروه فرهنگي ........................................................... بازديد از اين خبر:154
مركز مشاوره آموزش و پرورش كاشان برتر كشوري شد
 
 

كارشناس مشاوره مديريت آموزش و پرورش كاشان گفت: مركز مشاوره و خدمات روانشناختي دانش‌آموزان آموزش و پرورش كاشان رتبه برتر كشوري و اول استاني در ارزيابي مراكز مشاوره را طي سال گذشته كسب كرد.‌

حميدرضا كوچكي امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در كاشان افزود: مركز مشاوره اين مديريت پس از دستيابي به مقام اول استاني به مرحله كشوري راه يافته و حائز رتبه برتر در بين مراكز مشاوره كشور شد.
وي معيار كسب رتبه استاني و كشوري مراكز مشاوره را، هشت ويژگي عنوان و تصريح كرد: ارسال به موقع گزارشات به مر‌كز استان، وضعيت سازماندهي مشاوران، ابتكار و نوآوري، اجراي دوره‌هاي آموزشي و توجيهي براي مشاوران و دانش‌آموزان و خانواده‌ها از جمله اين معيارهاست.
كوچكي همكاري با ساير نهادها و سازمان‌هاي سطح شهر، فعاليت‌هاي هفته بهداشت روان و هفته مشاغل و طرح‌هاي پيشگيري از اعتياد و كسب رتبه برتر در اين طرح ها را از ديگر مواردي دانست كه مركز مشاوره آموزش و پرورش كاشان با دارا بودن آن به مقام برتر كشوري دست يافته‌است.
وي خاطرنشان كرد: اين مركز علاوه بر كسب مقام برتر در بين مراكز مشاوره كشور طي چهار ساله اخير در هفته معرفي مشاغل و بهداشت روان نيز مقام‌هاي برتر اول تا سوم استاني را كسب كرده است.
كوچكي اضافه كرد: برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي مستمر و مداوم براي دانش‌آموزان با موضوعات ارائه راهكارهاي مشكلات نوپديد دوران بلوغ، آموزش مهارت‌هاي زندگي، آموزش قبل از ازدواج، تحصيلي، شغلي و رفتاري و همايش‌هاي انتخاب رشته كنكور از جمله فعاليت‌هاي اين مركز در طول سال تحصيلي براي دانش‌آموزان است.
وي برپايي جلسات مباحث فرهنگي و آموزش راهكارهاي برخورد با معضل اعتياد به ويژه در انواع جديد صنعتي و پيشگيري از آن، برگزاري ده‌ها جلسه ‌‌آموزش خانواده در طول سال تحصيلي در مدارس با همكاري انجمن اولياء و مربيان از طريق ارتباط و تعامل مشترك ادارات و نهادهاي اجرايي را از ديگر اقدامات اين مركز برشمرد.
كوچكي با تقدير فراوان از حمايت، مشاركت و همكاري مطلوب معاونت‌هاي درمان و بهداشتي و گروه روانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي، بهزيستي و كميته امداد در برپايي اين دوره‌ها و كارگاه‌هاي مركز مشاوره در مدارس براي دانش‌آموزان يادآور شد: همكاري آموزشي كارشناسان و متخصصان اين نهادها در اجراي كيفي مطلوب دوره‌ها اثرات موثري داشته است.
كارشناس مركز مشاوره آموزش و پرورش كاشان در ادامه با اشاره به حضور نيروهاي كارشناس و كارشناس ارشد مشاوره در 10 واحد درماني و مشاوره آن افزود اين مركز به طور ميانگين در طول يك سال تحصيلي 10 هزار نفر را پذيرش و به راهنمايي و مشاوره ايشان مي‌پردازد‌.
كوچكي بيان كرد: مركز مشاوره آموزش و پرورش كاشان با واحدهاي روان درماني، روان‌سنجي، اختلالات يادگيري، گفتار در ماني، مددكاري، مشاوره تحصيلي، شغلي، ازدواج، خانواده و راهنماي تلفني به مراجعان ارائه خدمات مي‌دهد.
وي گفت: اين مركز علاوه بر ارائه خدمات در واحدهاي نام برده هر ساله در فصل كنكور سراسري نيز با به كارگيري 10 نفر از متخصصين در زمينه انتخاب رشته دانشگاه‌ها به صورت فعال دانش‌آموزان را راهنمايي و مشاوره مي‌دهد.
وي بيشترين موارد مشاوره و مشكلات دانش‌آ‌موزان در مدارس ابتدايي را اختلالات يادگيري، گفتار درماني، ترس از مدرسه در پايه اول و اضطراب جدايي از والدين عنوان كرد و افزود: اضطراب از امتحان،ناسازگاري با والدين، مشكلات دوران بلوغ نيز از جمله مباحث مطرح شده توسط دانش آموزان مقطع راهنمايي اين شهرستان است.
به گفته وي مشكلات تحصيلي و برنامه‌ريزي‌، سازش و ناسازگاري با والدين، مطالعه و بروز مشكلات رفتاري ‌مركز مشاوره و خدمات روانشناختي دانش‌آموزان آموزش و پرورش كاشان در سال 1373 تاسيس شده است و در حال حاضر با 10 واحد درماني و مشاوره ‌و 30 نيروي موظفي و غير‌موظفي به طور ميانگين ماهيانه 850 نفر را پذيرش كرده و مشورت مي‌دهد.
همچنين تعداد 70 نفر مشاور در مدارس متوسطه مشغول خدمت بوده كه زيرنظر كارشناسي مشاوره‌ سازماندهي مي‌شوند و اين مشاوران در كسب رتبه‌هاي برتر مركز مشاوره نقش موثري را ايفا كرده‌اند.
 
 
چاپ خبر
جمعه24ارديبهشت1389 - 31 :20 نويسنده:علیرضا
 
 

نظرات كاربران در مورد اين خبر

نظري در مورد اين خبر ثبت نشده است!!!

نظر شما درباره اين خبر
نام
نظر شما

 

 
     

 

رفتن به بالا Designer: ARA صفحه اصلی ارتباط با ما درباره ما
Copy Right © 2009 Day News ,All Right Reserved
Free Web Hosting