امروز چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.
 
منوي اصلي
 
 

صفحه اصلي

اجتماعي

اقتصادي

ورزشي

سياسي

فرهنگي

درباره ما

تماس با ما

نسخه موبایل

 
 
تصوير روز
 
 

 
 
پيوند با ساير سايت ها
 
 

خبرگزاري ايرنا

خبرگزاري فارس

خبرگزاري مهر

پورتال خبري كاشان

موسسه فرهنگي تبيان

پي سي لـــرهاست

پایگاه فرهنگی مذهبی لتحر

 
 
جستجو در سایت
 
 
جستجو در :
 
 
آخرین نظرات خوانندگان
 
 
احسان:پرسپولیس
حامد:بابا مگه یه مدیر سایت چقدر وقت و قدرت داره که میتونه دو سه تا سایت رو مدیریت کنه تازه واسه خودشم میخواد بسازه!یکی هم واسه ما بساز!!!
محمد:فقط مسی
mohsen-a-arani tehran:merc ke darid farhang sazi mikonid
داوود .:خبری بسیار خوبی بهمون گفتی و من خیلی خوشحالم.فقط اگه زمان اکران ای فیلما میگفتید تشکر میکردم
 
     
مشروح خبر
 
گروه اجتماعي ........................................................... بازديد از اين خبر:265
گلايه‌هاي وزير اسبق آموزش و پرورش به آزمون استخدامي در اين وزارتخانه
 
 

وزير اسبق آموزش و پرورش با بيان اينكه از زماني كه نگاه اقتصادي به آموزش و پرورش حاكم شد به جاي جذب نيرو از طريق تربيت معلم، از دانش‌آموخته دانشگاه‌ها استفاده مي‌شد، گفت: با قطع شدن جذب معلم از طريق تربيت معلم، استخدام معلمان به صورت انفعالي و رابطه‌اي درآمد.

محمود فرشيدي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش احتياج به نيرويي دارد كه براي كار مقدس معلمي تربيت شده باشد و تربيت معلمان شامل بعد اعتقادي و علمي مي‌شود.

وي با بيان اينكه ركن مهم در امور تعليم و تربيت، تقويت ارزش‌هاي اعتقادي و اخلاقي در دانش‌آموزان است، ادامه داد: بنابراين نيروهايي بايد جذب آموزش و پرورش شوند كه در زمينه تعليم و تربيت معتقد به ارزش‌هاي ديني و اخلاقي باشند.

فرشيدي گفت: دومين محور آموزش معلم، تخصص است و معلم بايد با كسب آموزش‌هاي لازم در زمينه روش تدريس و روانشناسي دانش‌آموزان، توان انتقال دانش‌ را به دانش‌آموزان داشته باشد.

وي با بيان اينكه هر فرد به دليل داشتن تخصص الزاماً در تعليم و تربيت موفق نيست، افزود: ممكن است فردي در يك رشته علمي داراي بالاترين درجه علمي باشد اما شايد نتواند مفاهيم پايه‌اي آن رشته را به كودكان منتقل كند چون هر چه دانش‌آموزان در سطوح پايين‌تر مشغول تحصيل باشند هم‌آهنگ شدن و هم‌زبان شدن با دانش‌آموزان سخت‌تر است.

*معلمي شغل پيچيده است

فرشيدي با بيان اينكه معلمي شغل بسيار پيچيده‌اي است، افزود: معلم با انسان كه پيچيده‌ترين مخلوق خداوند است سرو كار دارد پس بايد با فراگيري آموزش شيوه‌هاي مختلف تدريس زير نظر اساتيد مجرب، آموزشي آمادگي لازم را از نظر اخلاقي و تخصصي جهت حضور در كلاس كسب كند.

وي همچنين ادامه داد: نظام آموزش كنوني نظامي نيست كه به تربيت بپردازد بلكه فقط علم آموزش مي‌دهد.

*آموزش و پرورش بايد معلمان مورد نياز خود را تربيت كند

وزير اسبق آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش مانند وزارتخانه بهداشت درمان و آموزش پزشكي كه به تربيت نيروهاي مورد نياز خود مي‌پردازد بايد متناسب با تقاضاهايي كه دارد به تربيت نيرو بپردازد.

فرشيدي با بيان اينكه اساس تحول در كشور، تحول در تعليم و تربيت است، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش بايد با راهكاري به جذب افرادي در آموزش و پرورش بپردازد كه نخست به كار تعليم و تربيت عشق داشته باشند و دوم بايد آموزش لازم به فرد بدهد تا به عنوان معلم صلاحيت علمي و اخلاقي را كسب كرده و شناخت لازم از سنين مختلف دانش‌آموزي و نيازهاي آنان كسب كند.

*معلم مسئول ارتقاي علمي و اخلاقي دانش‌آموزان است

وي خاطرنشان كرد: تربيت 30 دانش‌آموز در طول سال و آموزش آنها كار سخت و حوصله‌بري است و معلم بايد علاوه بر‌ آموزش علمي، آنها را از نظر اخلاقي ارتقاء دهد.

وزير اسبق آموزش و پرورش گفت: با توجه به مسائل مطرح شده در بالا وزارت آموزش و پرورش بايد دانشگاهي تحت عنوان تربيت معلم ايجاد كند و بعد با استعدادترين افراد را جذب كند.

وي اظهار داشت: در گذشته دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي و بيش از 100 مركز تربيت معلم وجود داشت كه به تربيت معلم مي‌پرداخت متاسفانه در سال‌هاي گذشته به دليل نگاه غير آموزشي و اقتصادي در مديريت كلان به آموزش و پرورش، به جاي اينكه از دانشجويان مراكز تربيت معلم در آموزش و پرورش استفاده شود، از دانش‌آموخته دانشگاه‌ها استفاده مي‌شد كه در نهايت اين نگاه به آموزش و پرورش صدمه مي‌زند.

فرشيدي ادامه داد: در مراكز تربيت معلم، معلمان را از 18سالگي جذب مي‌كردند و طي دو سال به صورت شبانه‌روزي آموزش مي‌دادند و اين افراد صلاحيت اخلاقي و علمي پيدا مي‌كردند، اين در حالي است كه بعد از چهار سال سراغ افراد رفتن خيلي دير است.

وي گفت: با قطع شدن جذب معلم از طريق تربيت معلم، استخدام معلمان به صورت انفعالي و رابطه‌اي درآمد به همين دليل افراد به صورت حق‌التدريس وارد آموزش و پرورش شدند و بعد احساس حق كردند و از طريق فشار به نيروي مقننه و تصويب قانون، استخدام ‌شدند.

* آموزش و پرورش در جذب معلمان حق التدريسي حق انتخاب ندارد

فرشيدي افزود: در اين طريق جذب نيرو، وزارت آموزش و پرورش حق انتخاب نداشت و مجلس در هر دوره‌اي وزارتخانه آموزش و پرورش را مجبور به استخدام معلمان مي‌كرد و اگر معلمان از طريق تربيت معلم جذب مي‌شدند، اولويت استخدام با حق‌التدريس‌ها بود كه اين مسئله ادامه دارد.

وي گفت: وزارت آموزش و پرورش بايد با تأسيس دانشگاهي، جوانان با استعداد را جذب كند و چهار سال تحت آموزش قرار دهد و بعد دوره‌هاي كار آموزي برگزار كند تا آنچه را در دانشگاه خواندند در عمل مشاهده كرده و در آن صورت اين وزارتخانه جرأت كند دانش‌آموزان كه سرمايه‌هاي مملكت به شمار مي‌رود را به دست آنها بسپارد.

وزير اسبق آموزش و پرورش با بيان اينكه در دوران وزارتم مجوز تأسيس دانشگاه تربيت معلم تحت عنوان پيامبر اعظم(ص) از وزارت علوم و تحقيقات و فناوري گرفته شد، ادامه داد:‌ مقرر شده بود تمام مراكز و دانشكده‌هاي تربيت معلم آموزش و پرورش تحت نام دانشگاه پيامبر اعظم (ص) فعاليت كنند.

فرشيدي افزود: در اين طرح، دانشگاه پيامبر اعظم (ص) يك دانشگاه مركزي است و مابقي مراكز تربيت معلم، واحدهاي دانشگاه پيامبر اعظم (ص) خواهند بود.

وي با بيان اينكه با شروع به كار دانشگاه پيامبر اعظم (ص) تربيت معلم جان مي‌گرفت، خاطرنشان كرد: متاسفانه علي‌رغم اينكه هيئت امناي دانشگاه مشخص شدند مجلس نيز دو سال پيگير بود اما به هر دليلي كه شفاف و روشن نيست، استخدام در آموزش و پرورش از طريق تربيت معلم صورت نمي‌گيرد و با روش‌هاي استخدام حق‌التدريسي و نيروهاي جديد استخدام صورت مي‌گيرد.
 
 
چاپ خبر
شنبه1خرداد1389 - 04 :12 نويسنده:علیرضا
 
 

نظرات كاربران در مورد اين خبر

نظري در مورد اين خبر ثبت نشده است!!!

نظر شما درباره اين خبر
نام
نظر شما

 

 
     

 

رفتن به بالا Designer: ARA صفحه اصلی ارتباط با ما درباره ما
Copy Right © 2009 Day News ,All Right Reserved
Free Web Hosting