امروز پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.
 
منوي اصلي
 
 

صفحه اصلي

اجتماعي

اقتصادي

ورزشي

سياسي

فرهنگي

درباره ما

تماس با ما

نسخه موبایل

 
 
تصوير روز
 
 

 
 
پيوند با ساير سايت ها
 
 

خبرگزاري ايرنا

خبرگزاري فارس

خبرگزاري مهر

پورتال خبري كاشان

موسسه فرهنگي تبيان

پي سي لـــرهاست

پایگاه فرهنگی مذهبی لتحر

 
 
جستجو در سایت
 
 
جستجو در :
 
 
آخرین نظرات خوانندگان
 
 
احسان:پرسپولیس
حامد:بابا مگه یه مدیر سایت چقدر وقت و قدرت داره که میتونه دو سه تا سایت رو مدیریت کنه تازه واسه خودشم میخواد بسازه!یکی هم واسه ما بساز!!!
محمد:فقط مسی
mohsen-a-arani tehran:merc ke darid farhang sazi mikonid
داوود .:خبری بسیار خوبی بهمون گفتی و من خیلی خوشحالم.فقط اگه زمان اکران ای فیلما میگفتید تشکر میکردم
 
     
مشروح خبر
 
گروه فرهنگي ........................................................... بازديد از اين خبر:677
حمايت رهبري به جاي متوليان فرهنگي كاشان
 
 

مجري جشنواره داستان كوتاه دفاع مقدس به دريافت 510 اثر داخلي و خارجي اشاره كرد و گفت: متوليان فرهنگي كاشان كمكي نكرده و به دنبال ارسال نامه‌اي به رهبري، ايشان دستور كمك به جشنواره را صادر كردند.

نسرين ارتجاعي صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: از اين تعداد اثر كه در قالب داستان كوتاه با موضوع دفاع مقدس ارسال شده 92 اثر انتخاب و در وبلاگ جشنواره به آدرس www.j-jang.blogfa.com و wwwj-jang2.blogfa.com منتشر شده است.
وي افزود: از بين اين 92 اثر تعداد 10 داستانك آن به مرحله پاياني راه يافته و در انتخاب نهايي سه نفر به عنوان نفرات اول تا سوم و هفت نفر هم به عنوان برگزيده تقدير مي‌شوند.
به گفته وي 92 اثر منتخب و منتشر شده در وبلاگ‌هاي جشنواره نيز به صورت يك مجموعه واحد در قالب يك كتاب توسط انتشارات مرسل چاپ و منتشر مي‌شود و در مراسم اختتاميه اين جشنواره رونمايي مي‌شود.
ارتجاعي بيشترين آثار ارسالي داخل كشور را از تهران ذكر و خاطرنشان كرد: آثار ارسالي از ايرانيان مقيم خارج از كشور نيز از كشورهاي دانمارك، اسپانيا و دبي طي دو ماه گذشته ارسال شده است.
وي از استقبال نكردن مسئولان كاشاني و حمايت نكردن متوليان امور فرهنگي براي برگزاري اين جشنواره تاكيد كرد: در شرايطي كه برخي از مسئولان شهرستان به عنوان مجرم با من برخورد مي كنند، بسياري از استان‌ها و شهرستان‌ها مشتاق برگزاري اين جشنواره هستند اما من مايلم اين اقدام فرهنگي هنري در راستاي حفظ ارزش‌هاي دفاع مقدس براي كاشان ماندگار شود.
به گفته وي اعتبار لازم براي برگزاري اين جشنواره معادل 5 ميليون تومان است كه براي تهيه اين هزينه به دنبال بي‌مهري برخي مسئولان طي ارسال نامه به بيت مقام معظم رهبري تقاضاي مساعدت كردم.
ارتجاعي با تقدير و سپاس فروان از پيگيري و همكاري قابل تقدير بيت رهبري از اين حركت خودجوش فرهنگي هنري اضافه كرد: از طرف بيت معظم‌له بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس در تهران مسئول پيگيري و تخصيص اعتبار بودجه براي برگزاري دائمي اين برنامه شد كه هنوز رديف بودجه از طرف اين بنياد اعلام نشده است.
مجري و طراح سومين جشنواه اينترنتي داستان كوتاه دفاع مقدس، افزايش كيفي آثار و ارسال آن توسط نويسندگان برجسته، حرفه‌اي و ممتاز كشور را از ويژگي‌هاي اين جشنواره دانست و بيان كرد: به طوري كه نسبت به دو دوره قبلي ديگر با آثار افراد مبتدي روبرو نيستيم بلكه آثار با ساختار كاملا حرفه‌اي ارسال شده است.
ارتجاعي شركت شمار زيادي از كودكان كانون‌هاي پرورشي فكري كشور و ارسال اثر توسط آنها به سومين جشنواره اينترنتي دفاع مقدس را از ديگر نكات قابل توجه و تامل اين جشنواره ذكر و تصريح كرد: از اين كودكان به دليل ارتباط لطيف و ملموس با دفاع مقدس تقدير مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: اگر چه آثار اين كودكان حرفه‌اي نبوده و بر مبناي اصول نويسندگي نوشته نشده و به مرحله نهايي جشنواره راه نيافته اما به پاس حضورشان در اين جشنواره در بيان داستان‌ها با زبان كودكانه خوداز دفاع مقدس، اين متون در قالب مجموعه كتاب‌هاي چند جلدي با عنوان‌هاي مختلف تك داستان چاپ و منتشر مي‌شود .
ارتجاعي در پايان با اشاره به چاپ سيزدهمين كتاب و دومين رمانش با نام "مجنون آدم خوش شانسيه سارينا " و ارائه اين كتاب در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران يادآور شد: مجموعه داستان "آهاي صلاح جات امن " نيز با تيراژه يك‌هزار و 100 نسخه هم در دست چاپ مي‌باشد.
به گفته وي مجموعه ياداشت‌هاي جانباز شيميايي و سردار شهيد علي‌تبار نيز با نام "دلم تنگه ،دلم تنگ " در دست چاپ است و كتابي هم با عنوان "گفتم و خنديدم و خنديدم و گفتم "با موضوع نقش شهيد خرازي در آزادي خرمشهر آماده براي چاپ مي‌باشد.
وي انگيزه خود از نوشتن در مورد شهدا و ايثارگري‌هاي رزمندگان و جانبازان جتگ تحميلي را زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا، حفظ و جاودانگي فرهنگ شهادت و ايثار و فداكاري، ارج نهادن به بازماندگان و يادگاران دوران دفاع مقدس عنوان كرد.
نسرين ارتجاعي نويسنده خوش ذوق و برجسته كاشاني در نوشتن آثار دفاع مقدس با سبك نو و پست‌مدرن نوشتن را 9 سالگي آغاز كرده و پس از آن كار نويسندگي را با چاپ داستان و رمان به صورت حرفه‌اي و تخصصي ادامه داد و تا كنون توانسته بيش از 13 اثر را به چاپ برساند.
وي كه در حال حاضر دبير بخش داستان ماهنامه ادبي رودكي مي باشد اولين كتابش با نام "قصري از حرير سرخ " را در سال 1376 به چاپ رسانده است.
كتاب‌هاي زير درخت اقاقي، كاش آخرين ستاره مي‌شدم ، آواز شكيبايي، ديده‌بان شماره نمي‌دي، صدرا (رمان برگزيده دو جايزه ادبي كشور در اصفهان و كتاب سال تهران) و يادداشت‌هاي طلائي از دست‌نوشته‌هاي خونين شهداي كاشان از مجموعه آثار نسرين ارتجاعي است كه افرادي چون حاج امير وفايي و يك مجروح شيميايي از قهرمانان داستان‌هاي كوتاه دفاع مقدس وي مي‌باشند.
 
 
چاپ خبر
چهارشنبه12خرداد1389 - 50 :12 نويسنده:علیرضا
 
 

نظرات كاربران در مورد اين خبر

نظر داده شده توسط :يكي از شركت كنندگان جشنواره
دم خانم ارتجايي گرم شجاعترين همشهري ما دختري كه بوي جنگ رو حس نكرده و غوغا كرده و سعي مي كنند بشورند و بكوبند بذارنش كنار چون داره كار مي كنه كي مي گه رهبر بده؟ دشمنان بيان ببينند
_______________________________
نظر شما درباره اين خبر
نام
نظر شما

 

 
     

 

رفتن به بالا Designer: ARA صفحه اصلی ارتباط با ما درباره ما
Copy Right © 2009 Day News ,All Right Reserved
Free Web Hosting