امروز يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.
 
منوي اصلي
 
 

صفحه اصلي

اجتماعي

اقتصادي

ورزشي

سياسي

فرهنگي

درباره ما

تماس با ما

نسخه موبایل

 
 
تصوير روز
 
 

 
 
پيوند با ساير سايت ها
 
 

خبرگزاري ايرنا

خبرگزاري فارس

خبرگزاري مهر

پورتال خبري كاشان

موسسه فرهنگي تبيان

پي سي لـــرهاست

پایگاه فرهنگی مذهبی لتحر

 
 
جستجو در سایت
 
 
جستجو در :
 
 
آخرین نظرات خوانندگان
 
 
احسان:پرسپولیس
حامد:بابا مگه یه مدیر سایت چقدر وقت و قدرت داره که میتونه دو سه تا سایت رو مدیریت کنه تازه واسه خودشم میخواد بسازه!یکی هم واسه ما بساز!!!
محمد:فقط مسی
mohsen-a-arani tehran:merc ke darid farhang sazi mikonid
داوود .:خبری بسیار خوبی بهمون گفتی و من خیلی خوشحالم.فقط اگه زمان اکران ای فیلما میگفتید تشکر میکردم
 
     
مشروح خبر
 
گروه فرهنگي ........................................................... بازديد از اين خبر:240
«دموكراسي تو روز روشن» خيانتي بزرگ را مرتكب شد
 
 

«نسرين كاظمي مقدم» مدير حوزه علميه شهيده بنت‌الهدي صدر گفت: «دموكراسي تو روز روشن» بر عكس اسم جذابش كه خيلي‌ها را به سمت سينما مي‌كشاند، نتوانست مفاهيم اسلامي را در قالب ارزش‌ها منتقل كند و متأسفانه خيانت خيلي بزرگي مرتكب شد.

طي سال تحصيلي 89-88 حوزه‌هاي علميه خواهران تهران جلسات نقد فيلم ماهانه در وزارت ارشاد برگزار مي‌شود كه تا به حال فيلم‌هايي مانند: «كتاب قانون» ساخته مازيار ميري، «درباره الي...» ساخته اصغر فرهادي، «استشهادي براي خدا» ساخته عليرضا اميني، «ملك سليمان» ساخته شهريار بحراني، «طلا و مس» ساخته همايون اسعديان، «نفوذي» ساخته مهدي فيوضي و احمد كاوري و «دموكراسي تو روز روشن» ساخته علي عطشاني، تا به حال به نمايش و نقد و بررسي درآمده است.
«نسرين كاظمي‌مقدم» منتقد سينما در راستاي نقد فيلم‌هاي نمايش داده شده به خبرنگار فارس گفت: بعضي از افراد فيلمنامه‌نويس، كارگردان و تهيه‌كننده را اگر به ديد مثبت نگاه كنيم مفاهيم اسلامي را مانند اذان‌گويي با صداي بد يا مدافعي كه بد از اسلام دفاع مي‌كند مي‌گويند ديگر اذان نگو يا دفاع نكن زيرا اينها افراد را از اسلام بري مي‌كنند.
وي در ادامه افزود: به غير از فيلم «ملك ‌سليمان» ساخته شهريار بحراني، بقيه فيلم‌ها مظاهري از مفاهيم اسلام را بازگو نمي‌كنند و مانند فيلم «مارمولك» ساخته كمال تبريزي، مدت‌ها آسيب‌ آن را در جامعه شاهد بوده‌ايم.
مدرس حوزه در رابطه با فيلم «دموكراسي تو روز روشن» بيان داشت: فيلم خواسته يك واگويي از مفاهيم اسلامي را داشته باشد، اما نقطه‌هاي مثبت را در نظر نگرفته است نقا طي مانند: ايثارگران، سرداران، دفاع مقدس را زير سوال مي‌برد و با زير سوال بردن سپاه، هم‌سو با دشمنان گام برمي‌دارد و مي‌گويد كه سردار سپاه در تربيت بچه‌هايش و دفاع از آب و خاك موفق نبوده است.
اين منتقد در ادامه افزود: اينها كساني هستند كه از همه سهميه‌شان استفاده مي‌كنند. بر عكس اسم جذابش كه خيلي‌ها را به سينما مي‌كشاند و مي‌توانست همين چند تا مفاهيم سنگين از اعتقادات را بدهد ولي متاسفانه خيانت خيلي بزرگي را مرتكب شده است. ضرر اين فيلم به قدري است كه تمام كارهايي كه در اين مدت در رابطه با ايثارگري انجام شده است با يك ساعت و نيم ساعت فيلم خراب كرده است.
وي در رابطه با نقد فيلم «كتاب قانون» ساخته مازيار ميري اظهار داشت: اين فيلم بدتر از «دموكراسي تو روز روشن» است. با اين كه دو سال توقيف بود و اجازه اكران نداشت درست زماني كه اكران شد كه وهابيت عليه شيعه خيلي مانور مي‌دادند و به طور مثال مي‌گفتند شيعه نماز نمي‌خواند. اين فيلم صحه گذاشت روي فعاليت‌هاي وهابيت عليه شيعه. ما در جامعه اين همه واقعيت داريم. اين تلنگر منفي است و كسي با اين تلنگر منفي بيدار نمي‌شود. اينكه قشر خاصي را در لفافه اينطوري معرفي مي‌كند مردم را نسبت به اسلام بري مي‌كند.
فرمانده حوزه بسيج طلاب بنت‌الهدي صدر ادامه داد: در فيلم «استشهادي براي خدا» ساخته عليرضا اميني، مفاهيم اسلامي به چشم نمي‌خورد. در كجاي اسلامي اين همه سختي است مگر نه اين كه هر فرد نسبت به وسع خودش مورد سوال قرار مي‌گيرد. سرتاسر فيلم دلمردگي، يخ‌زدگي و سردي حاكم است و به عبارتي بيان مي‌كند مثل: چارپا گير كرده‌ايد و نمي‌توانيد نجات پيدا كنيد و اگر هم توبه كنيد اين توبه به مرگ منجر مي‌شود.
اين منتقد در ادامه تصريح كرد: در اين فيلم شاگرد روحاني كه مسئول مخابرات روستاست نسبت به استادش مؤدب‌تر و فهميده‌تر رفتار مي‌كند و نقش روحاني آن طور كه بايد نشان داده نشده است.
وي هم‌چنين در پايان افزود: فيلم «ملك سليمان» ساخته شهريار بحراني، از لحاظ ديني و اسلامي فيلم درخور توجه بود و توانست انديشه ضداسرائيلي را به خوبي نشان داد و از همه لحاظ كيفيت بسيار بالايي داشت.
 
 
چاپ خبر
سه شنبه18خرداد1389 - 58 :20 نويسنده:علیرضا
 
 

نظرات كاربران در مورد اين خبر

نظري در مورد اين خبر ثبت نشده است!!!

نظر شما درباره اين خبر
نام
نظر شما

 

 
     

 

رفتن به بالا Designer: ARA صفحه اصلی ارتباط با ما درباره ما
Copy Right © 2009 Day News ,All Right Reserved
Free Web Hosting