امروز جمعه 31 فروردين 1403 اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.
 
منوي اصلي
 
 

صفحه اصلي

اجتماعي

اقتصادي

ورزشي

سياسي

فرهنگي

درباره ما

تماس با ما

نسخه موبایل

 
 
تصوير روز
 
 

 
 
پيوند با ساير سايت ها
 
 

خبرگزاري ايرنا

خبرگزاري فارس

خبرگزاري مهر

پورتال خبري كاشان

موسسه فرهنگي تبيان

پي سي لـــرهاست

پایگاه فرهنگی مذهبی لتحر

 
 
جستجو در سایت
 
 
جستجو در :
 
 
آخرین نظرات خوانندگان
 
 
احسان:پرسپولیس
حامد:بابا مگه یه مدیر سایت چقدر وقت و قدرت داره که میتونه دو سه تا سایت رو مدیریت کنه تازه واسه خودشم میخواد بسازه!یکی هم واسه ما بساز!!!
محمد:فقط مسی
mohsen-a-arani tehran:merc ke darid farhang sazi mikonid
داوود .:خبری بسیار خوبی بهمون گفتی و من خیلی خوشحالم.فقط اگه زمان اکران ای فیلما میگفتید تشکر میکردم
 
     
مشروح خبر
 
گروه ورزشي ........................................................... بازديد از اين خبر:480
قلعه‌نويي:تنبيه بازيکن باماست‌مالي کردن فرق دارد
 
 

سرمربي تراکتورسازي گفت: من اعتقاد دارم هم تشويق خوب است و هم تنبيه ولي نبايد همه چيز ماست‌مالي شود. امیر قلعه‌نویی در نیم فصل اول لیگ برتر دوره یازدهم با تراکتورسازی به عنوان چهارمی دست پیدا کرد.
وی در تجربه جدید مربیگری خود در شهر تبریز اتفاقات مختلفی را به چشم دید و پایان یافتن نیم‌فصل فرصت خوبی برای صحبت در این باره است. که در زیر می‌خوانید.

* در نیم فصل اول از تیمتان راضی بودید؟

می‌توانیم بگوییم هم راضی بودیم و هم راضی نبودیم. ما فصل را با تغییرات شروع کردیم و نفرات کلیدی تراکتورسازی از این تیم جدا شدند. از سوی دیگر روی نفراتی حساب باز می‌کردیم اما به یکباره دستمان خالی شد. مثلا فردین عابدینی دچار آسیب دیدگی شد و مهدی کیانی چنین شرایطی را پیدا کرده بود. مجبور بودیم با ۱۲ یا ۱۳ نفر لیگ را جلو ببریم و فکر می‌کنم شروع خوبی داشتیم. قبول دارم افت تاکتیکی هم داشتیم و مهره‌های جایگزین هم به آن شکلی که پیش بینی می‌کردم نظر من را جلب نکردند.
 
مباحث دیگر هم وجود داشت؛ مثلا مشکلات داوری در بعضی بازی‌های ما به وجود آمد ولی باید اعتراف کنم داوران قشر زحمتکش جامعه ما هستند و قرار شد من دیگر در خصوص مسائل داوری صحبت نکنم. هم افت داشتیم و هم دستمان از لحاظ نفرات بسته بود و از همه مهمتر اینکه هشدار داده بودم زمین یادگار  امام توانایی برگزاری مسابقات ۴ تیم (دو تیم لیگ برتر و دو تیم دسته اولی) را ندارد. فکر می‌کنم این زمین هم مثل دریاچه ارومیه در حال نابودی است.

* بیشتر توضیح می‌دهید.

ما استقلال و پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست دادیم به این خاطر که زمین از کیفیت مناسبی برخوردار بود. هر چه گفتیم زمین ورزشگاه یادگار امام کیفیت لازم را ندارد هیچ‌کس به حرف ما گوش نکرد. در نیم فصل دوم امتیازگیری سخت‌تر است ولی ما به فکر تقویت نقاط ضعف‌مان هستیم و در چند پست به بازیکن نیاز داریم. حالا حدادی‌فر به جمع ما اضافه شده و کیانی هم به تمرینات برگشته و فکر می‌کنم نسبت به نیم فصل اول دستمان بازتر می‌شود.

* مشکلات مالی نداشتید؟

مشکلات مالی داشتیم ولی تمام فکر و ذکرمان کمک به تیم بود. دوست ندارم شرایط به گونه‌ای شود که بازیکن بگوید ماشینم را فروختم. من از این مسائل خوشم نمی‌آید. شاید مشکلات مالی ما از همه تیم‌ها بیشتر هم بود اما به همه گفته بودم باید دست به دست هم بدهیم تا مشکلات حل شود.

* به نظر شما شرایط تراکتورسازی را می‌توان با سپاهانی که در آن حضور داشتید قیاس کرد؟

شاید از همه نظرها نتوان دو تیم را با هم مقایسه کرد اما اینجا تبریز است و پتانسیل خوبی دارد و بر اساس داشته‌هایمان برنامه ریزی کردیم. من همیشه ممنون‌دار مردم اصفهان بودم که به من لطف داشتند ولی وقتی به اینجا آمدم تصمیم گرفتم تیمی بسازم که توانایی‌های بالایی داشته باشد.

* قبول دارید برای اکثر طرفداران فوتبال این ذهنیت به وجود آمده که اگر قلعه‌نویی وارد هر تیمی شود باید تیم‌هایش همیشه پیروز و یا مدعی قهرمانی باشند؟

روی این مسئله بحث دارم. هنگامی که به اینجا آمدم بحث ما، اخلاق‌مداری، اصلاحات فنی و تاکتیکی بود. ما همزمان با تیم‌های دیگر کارمان را شروع کردیم ولی اعتقادم این است که اخلاق مهمتر از نتیجه گیری است. این مسئله برای من مهم است که انسان اصول خود را زیر پا نگذارد. شاید خیلی‌ها از جهان پهلوان تختی بیشتر مدال گرفته و عناوین زیادی کسب کرده باشند ولی اسم تختی به گونه‌ای در این جامعه جا افتاده که کسی به مدال‌های کسب شده توسط او کاری ندارد. من اعتقاد دارم هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند.

می‌توانستم در تراکتورسازی خیلی از مسائل را نادیده بگیرم و پیش خود بگویم حالا این چند بازی را نتیجه بگیریم بعد فکری به حال مسائل دیگر می‌کنیم ولی من این کار را نکردم. به طور مثال هادی عقیلی وقتی در سپاهان به توصیه‌ها و نصیحت‌های ما گوش کرد دو سال به عنوان کاندیدای بهترین بازیکن آسیا انتخاب شد. همین مهدی کیانی را از این به بعد ببینید و ببینید چقدر شرایط او فرق می‌کند اما اینکه همه از امیر قلعه نویی توقع دارند بحث دیگری است. مثلا مجید جلالی با تیمش در یاسوج شکست می‌خورد و عنوان می‌کند حتی بایرن مونیخ هم به اینجا بیاید برنده نمی‌شود. خیلی از مسائل بر اساس تفکرات حرفه‌ای است. ما باید نسبت به داشته‌هایمان توقع داشته باشیم ولی اعتقاد دارم اگر تقویت شویم مدعی هستیم.

* فکر می‌کنید تراکتورسازی در نیم فصل دوم می‌تواند مدعی جدی قهرمانی باشد؟

شما اجازه بدهید ما یارهایمان را بگیریم آن وقت روی این مسائل کار می‌کنیم. در نیم فصل دوم هم زمین‌ها کوچک می‌شود و هم دروازه‌ها اما به یکسری مسائل دقت کنید اگر تیمی مثل سپاهان قهرمان می‌شود کار کوچکی انجام نداده است. شما قبول دارید که استقلال و پرسپولیس سه بازی خانگی بیشتر نسبت به ما انجام می‌دهند؟

* بله، به این خاطر که تیم‌هایی مثل راه آهن و نفت تهران باید در ورزشگاه آزادی بازی کنند.

پس می‌بینید که چقدر کار سختی داریم. اگر سپاهان ۸۰ امتیاز کسب کرد و قهرمان شد باید ۹ امتیاز هم به خاطر همین مسائل به آن تیم اضافه کنیم. تیمی مثل سپاهان خیلی سختی می‌کشد تا قهرمان شود. به این خاطر است که می‌گویم کار ما سخت است.

* در نیم فصل اول فراز و نشیب‌های زیادی روی سکوهای ورزشگاه یادگار امام دیده شد. در این خصوص صحبت می‌کنید؟

وقتی بخواهیم سالم کار کنیم همیشه یک سری مقاومت‌ها وجود دارد. شاید دست‌های نامشروعی کوتاه شد ولی من از این مقاومت‌ها هم استقبال می‌کنم. برای من مهم نیست که فشارها به چه شکل است، مهم نظر مردم است و محبتی که آنها به این تیم دارند. خیالتان راحت من از این بدترها را هم دیدم.

* چطور شد به یک باره مهدی کیانی را بخشیدید؟

او بازیکن باکیفیتی است. چندبار قبل از آنکه آن اتفاق بیفتد با او صحبت کردم و گفتم خصوصیات من این است و توقعم از یک بازیکن حرفه‌ای این گونه مسائل است. آن زمان کیانی شرایط را درک نکرد. من اعتقاد دارم هم تشویق خوب است و هم تنبیه ولی نباید همه چیز ماست‌مالی شود. اینکه بازیکن را داخل چارچوب بیاوریم با اینکه ماست‌مالی کنیم با هم خیلی فرق می‌کند. در هر صورت او به تمرینات ما برگشت و با او صحبت کردم و در همین بازی با ملوان هم کیفیت خوبی داشت و مثل تمام بازیکنان روی او حساب ویژه‌ای باز کردم.

* از وضعیت دروازه‌بان‌های تراکتورسازی راضی هستید؟

راضی‌ام چون خدا را شکر در سه بازی گذشته مقابل پرسپولیس و مس بیرون از خانه و ملوانی که چهار گل به استقلال، سه گل به ذوب آهن و دو گل به فجر زده گل نخوردیم.
فروزان در این چند مسابقه خوب کار کرد.

* فشردگی مسابقات به تیم شما لطمه‌ای وارد نکرده چون بازیکنان استقلال از این مسئله خیلی گلایه‌مند هستند.

ما هم فشردگی و تعطیلات بی مورد داریم و هم فشردگی بی برنامه. اینها باعث می‌شود تیم‌ها لطمه بخورند و طبعا باشگاه‌هایی که ملی‌پوش دارند ضربه می‌بینند. در ورزشگاه آزادی یک بازی انجام می‌دهیم و انرژی یک بازی را مصرف می‌کنیم اما انصافا در ورزشگاه یادگار امام سه برابر آن انرژی از بازیکنان من گرفته می‌شود. مثلا برای سفر به انزلی اول به تهران آمدیم سپس به رشت رفتیم و از آنجا با اتوبوس به انزلی رفتیم اما وقتی تیم در تهران حضور دارد مستقیما به هر شهری که می‌خواهیم می‌رویم. اینها هم جزء برنامه ریزی است.

 

 
 
چاپ خبر
يكشنبه27آذر1390 - 44 :15 نويسنده:مدیریت سایت
 
 

نظرات كاربران در مورد اين خبر

نظري در مورد اين خبر ثبت نشده است!!!

نظر شما درباره اين خبر
نام
نظر شما

 

 
     

 

رفتن به بالا Designer: ARA صفحه اصلی ارتباط با ما درباره ما
Copy Right © 2009 Day News ,All Right Reserved
Free Web Hosting