امروز چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.
 
منوي اصلي
 
 

صفحه اصلي

اجتماعي

اقتصادي

ورزشي

سياسي

فرهنگي

درباره ما

تماس با ما

نسخه موبایل

 
 
تصوير روز
 
 

 
 
پيوند با ساير سايت ها
 
 

خبرگزاري ايرنا

خبرگزاري فارس

خبرگزاري مهر

پورتال خبري كاشان

موسسه فرهنگي تبيان

پي سي لـــرهاست

پایگاه فرهنگی مذهبی لتحر

 
 
جستجو در سایت
 
 
جستجو در :
 
 
آخرین نظرات خوانندگان
 
 
احسان:پرسپولیس
حامد:بابا مگه یه مدیر سایت چقدر وقت و قدرت داره که میتونه دو سه تا سایت رو مدیریت کنه تازه واسه خودشم میخواد بسازه!یکی هم واسه ما بساز!!!
محمد:فقط مسی
mohsen-a-arani tehran:merc ke darid farhang sazi mikonid
داوود .:خبری بسیار خوبی بهمون گفتی و من خیلی خوشحالم.فقط اگه زمان اکران ای فیلما میگفتید تشکر میکردم
 
     
مشروح خبر
 
گروه اجتماعي ........................................................... بازديد از اين خبر:232
بيشترين كاهش بارش در شمال استان اصفهان
 
 

رييس اداره هواشناسي كاشان گفت : شمال استان اصفهان طي هشت ماه اول سال زارعي 89-88 بيشترين كاهش بارش را داشته است.
اسلامي با اعلام خبر به پورتال خبري كاشان گفت : طي اين مدت ميزان بارش در اغلب شهرستانهاي استان اصفهان در حد نرمال با كمي كمتر از نرمال بوده است  بطوريكه بيشترين افزايش بارش در نواحي مركزي و جنوب استان بوده است .
وي افزود : عليرغم افزايش نسبي بارش نسبت به سال گذشته و بلند مدت ، توزيع نامناسب زمان بارش ،  تغيير در الگوهاي بارشي از فصل زمستان به بهار ، افزايش نسبي دما در زمستان سال گذشته و عدم ذخيره برف مناسب در سرچشمه ها و منابع آبي استان مشكلاتي  را در بخش هيدرولوزي و كشاورزي ايجاد كرده است .
اسلامي سرمازدگي شكوفه هاي زودرس بهاري ، حمله آفات ، شرايط نامناسب برداشت ديم و عدم ذخيره برف مناسب  به علت خشكسالي هاي دو سال گذشته را از جمله  اين مشكلات ذكر كرد .
وي با تاكيد بر وضعيت بحراني منابع آبي از كاهش تدريجي ورودي سدهاي استان طي سه ماه آينده خبرداد .
اسلامي همچنين بروز توفان و گردو خاك  را ناشي ازاثرات خشكسالي دانست و افزود : خشكسالي هاي اخير به ايران محدود نبوده و كشورهاي همسايه در خاورميانه به ويژه كشورهاي واقع در غرب ايران را نيز به شدت تحت تاثير قرارداده است .
 وي يكي از پيامدهاي خشكسالي  راكاهش پوشش گياهي و روطوبت خاك  اعلام كرد و افزود :  با زياد شدن مقدار خاك نرم در مراتع و زمين هاي زارعتي و بيابانها پتاسيل ايجاد گردوخاك در هنگام وزش باد افزايش مي يابد و آستانه سرعت باد مورد نياز براي برخواستن گردو خاك به هوا كاهش مي يابد .
به گفته وي آستانه برخواستن گردوخاك بر روي دشت عراق حدود 6 تا 7 متر برثانيه محاسبه شده است .
اسلامي با اشاره به اينكه وزش با در سامانه هاي جوي با رطوبت كم ، از سامانه هاي جوي مرطوب و بارش زا بيشتر است افزود :  اين امر با افزايش ميانگين سرعت باد در ايران همراه است و موجب افزايش رخداد طوفان بر روي كشورهاي خاورميانه است .
وي افزود : جريانات غالب غربي در لايه هاي مجاور سطح زمين تا سطوح مياني جو و حركت گرد و خاك حاصل از اين طوفانها به سوي نيمه غربي كشور ، موجب پديده گرد و خاك غليظ در  بيشتر استانهاي كشور  به ويژه خوزستان شده است .

 
 
چاپ خبر
دوشنبه17خرداد1389 - 00 :00 نويسنده:علیرضا
 
 

نظرات كاربران در مورد اين خبر

نظري در مورد اين خبر ثبت نشده است!!!

نظر شما درباره اين خبر
نام
نظر شما

 

 
     

 

رفتن به بالا Designer: ARA صفحه اصلی ارتباط با ما درباره ما
Copy Right © 2009 Day News ,All Right Reserved
Free Web Hosting